Unconfigured Ad

Collapse

Bra strømforsyning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Bra strømforsyning

Hvis man skal ha en strømforsyning til store ladere som FMA PowerLab8 og iCharger 3010, så gjelder det å ha en bra strømforsyning. Den billigste og beste løsningen er å bruke konverterte server-strømforsyninger. Jeg har tidligere anbefalt strømforsyninger fra feathermerchantrc.com, men nå har jeg testet en enda bedre løsning: "mrforsyth" på rcgroups selger ferdige 24V-løsninger på 12V/24V 1150 Watt Power Supply! - RC Groups

Denne koster $160 inkludert frakt til Norge. Da er strømforsyningene isolert internt slik at det ikke er samme kortslutningsfare som på strømforsyningene fra Feathermerchantrc. I tillegg er de modifisert slik at vifta går mye saktere.

Anbefales varmt!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Vet du hvordan vifta er modifisert til å gå saktere? Denne du snakker om er basert på disse strømforskyningene og de funker knallbra. Har samme løsning selv, men eneste minus er den enorme viftestøyen. Er dine kalde og fine selv på lavere viftehastighet?

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Originally posted by Trulsen
      Vet du hvordan vifta er modifisert til å gå saktere? Denne du snakker om er basert på disse strømforskyningene og de funker knallbra. Har samme løsning selv, men eneste minus er den enorme viftestøyen. Er dine kalde og fine selv på lavere viftehastighet?
      Det er den strømforsyninga ja. Det han har gjort er å kortslutte noen av kontrollpinnene slik at strømforsyningens egen temperaturstyrte viftekontroll aktiveres. Uten det går vifta på full spiker hele tiden. Det er en tråd på selve modden et eller annet sted på rcgroups.

Den har ikke blitt plagsomt varm foreløpig, og jeg trekker rundt 1100W fra en PowerLab8.

Comment

• Helioyd
        • Jul 2010
        • 86

Bra strømforsyning

Jeg har pinouts til viftereguleringa hjemme om noen trenger.
        Selv tenker jeg å bytte ut viftene med noen store 120mm papst vifter i løpet av vinteren. Det er også enkelt å løfte vekk jord fra chassi på disse.

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by Helioyd
          Jeg har pinouts til viftereguleringa hjemme om noen trenger......
          eller enklere - bare post pinne plasseringen her med en gang

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Ja, legg de ut Kai. Jeg har de sammepowerne selv.
            arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

Comment

• Helioyd
              • Jul 2010
              • 86

Bra strømforsyning

Her er posten jeg brukte når jeg bygde mitt oppsett. se post #3 for pinouts

Trengs det info om å løfte jord vekk fra chassi kan jeg ta bilder å legge ut en kveld jeg er hjemme (der har jeg egne psu notater også)

Comment

• Kjetil B
                • Jul 2005
                • 201

Bra strømforsyning

Du skulle tatt provisjon Jotto! :P Jeg har i alle fall henvist til deg og bestilt meg et supply.
                * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• jotto
                  • Jul 2007
                  • 3060

Re: Bra strømforsyning

Originally posted by Kjetil B
                  Du skulle tatt provisjon Jotto! :P Jeg har i alle fall henvist til deg og bestilt meg et supply.
                  hehe, kult

Comment

Working...