Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på batterier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på batterier.

    Hei jeg har egentlig alltid kjørt på nanotech batteriene til turnegy.men har litt lyst og prøve hyperion
    Det er jo nesten 1000 kr forskjell på et 6cell 45 c fra turnegy til hyperion.
    Det jeg lurer på er om jeg vil merke forskjell på min torque 4016 motor?

  • #2
    hei,

    Jeg har selv ikke prøvd nanotech, men har i mange år bruk Hyperion. Absolutt de beste batteriene jeg har hatt. Mine batterier, både 5S og 6S - satt sammen til 10S og 12S, har fungert helt utmerket i 3 sesonger. Det er riktig at de er dyre i innkjøp, men tatt levetiden i betraktning synes ikke jeg det er dyrt.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Hvorfor ikke prøve ThunderPower sine 65c batteri? Billig herifra : RC Lipos - Free Shipping on Thunder Power, Poly RC, Hyperion Li-Poly lithium polymer batteries and chargers.
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #4
        Hyperion varer dobbelt så lenge og koster fire ganger så mye som HobbyKing. Så da er det opp til enhver å regne på om det er verdt det
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Re: Forskjell på batterier.

          Originally posted by jotto View Post
          Hyperion varer dobbelt så lenge og koster fire ganger så mye som HobbyKing. Så da er det opp til enhver å regne på om det er verdt det
          Jeg har 4stk 5s 5000mah 25c nanotech som er 2 år gamle, med garantert 4-500 flighter på seg.. Kun ladet 2c hele livet sitt.. Fungerer utmerket enda

          Seriekoblet til 10s med maks trekk oppi 85-90A på full throttle..

          Tviler ohså på at de over 4 ganger dyrere hyperion gjør en bedre jobb.
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Originally posted by OlaGB View Post
            Jeg har 4stk 5s 5000mah 25c nanotech som er 2 år gamle, med garantert 4-500 flighter på seg.. Kun ladet 2c hele livet sitt.. Fungerer utmerket enda

            Seriekoblet til 10s med maks trekk oppi 85-90A på full throttle..

            Tviler ohså på at de over 4 ganger dyrere hyperion gjør en bedre jobb.
            Rart de beste i verden ikke bruker Nanotech i VM F5B og lignende... Er jo som å sammenligne Lada og Ferrari, begge gjør jobben, tar deg fra A til B...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              de beste i verden har sponsorer...

              Comment


              • #8
                Re: Forskjell på batterier.

                Er jo ett spørsmål hvor mye du er villig til å betale ekstra for litt høyere ytelse og lavere vekt.
                Klart du skaffer det beste du kan få hvis du flyr konkurranse på høyt nivå, men det er ikke nødvendigvis verdt det hvis du hobbyflyr imho.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Forskjell på batterier.

                  Originally posted by jijohans View Post
                  Rart de beste i verden ikke bruker Nanotech i VM F5B og lignende... Er jo som å sammenligne Lada og Ferrari, begge gjør jobben, tar deg fra A til B...
                  Svært få her i landet er i nærheten av det behovet som de 4ggr dyrere batteriene kan muuuuligens tilby.

                  Jeg har i prøvd hyperion i et av mine fly også, og har ikke engang merket en minimal forskjell engang.. Iallefall ikke til hyperions fordel..

                  Og ja, jeg har råd til hyperion, så det er ikke det som er grunnen. De er bare ikke verdt det, på noen som helst måte. (Min erfaring).
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #10
                    blir vel mer som å sammenligne forskjellige typer fuel, 98, 99, 100 og småtuning.

                    evnt er 16s fuglen min "lada powerd" skal nok se det blir fart i den lell :>

                    Comment

                    Working...
                    X