Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lodding/modding artesyn 7001138-Y000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lodding/modding artesyn 7001138-Y000

    artesyn 7001138-Y000 aka psu for X3650 ibm servere

    Slenger ut noen bilder, så kan de som liker slikt også gjøre samme selv, basis PSU er 835W(1670W i serie) og rated 69A continues, kan dra ut enda mere ved å øke volt med 5k pot mot pinne 17 (sense)

    Denne er litt for viderekommende da endel loddepunkter er vanskelige.

    pinne 3-4 kan kobles sammen bare med litt loddetinn du får da DC aktivert, vær forsiktig og bruk skikkelig loddebolt.

    Fjern DC jord på enhet nr 2 i serien (den med røde kabler) jord går til chassis på skruer mot pcb i bakkant, og i fremkant, disse må isoleres bort på psu nr 2.

    Vær forsiktig når du lodder, man vil jo helst ha 8/10 gauge kabel, men dette er ca umulig å få bra, største jeg fant var nyttig, var 12 gauge, 2 slike og festet mot alle +- punktene som er separert.

    til høyre på bildet ser man pin 3/4 loddet sammen på pcb

    Click image for larger version

Name:	386180.jpg
Views:	1
Size:	114.1 KB
ID:	633222
    Click image for larger version

Name:	413645.jpg
Views:	1
Size:	50.5 KB
ID:	633223

    Knipst bildet litt tidlig, men lastet 2stk PL8 på den opp i 70A og lot den stå for å sjekke varmgang i loddepunkter/kabler, alt virket riktig bra

    Click image for larger version

Name:	103963.jpg
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	633224
    Last edited by andersand; 20-11-12, 19:37.

  • #2
    Re: Lodding/modding artesyn 7001138-Y000

    Hva koster disse og hvor får jeg tak i??

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trulsen View Post
      Hva koster disse og hvor får jeg tak i??
      Reservedelslageret på jobb? Desverre er dette endel servere som fortsatt er under garanti, men dukker nok opp mer og mer av disse på ebay etterhvert, foreløpig er frakta den store dødaren fra usa, men tipper endel vil dukke opp på finn, fra X3650

      Kommer til å legge ut tråder på endel andre PSU'er også, endel av disse havner nok også for salg når de 2 værsting koffertene mine er ferdige

      Comment


      • #4
        Re: Lodding/modding artesyn 7001138-Y000

        Originally posted by andersand View Post
        Reservedelslageret på jobb? Desverre er dette endel servere som fortsatt er under garanti, men dukker nok opp mer og mer av disse på ebay etterhvert, foreløpig er frakta den store dødaren fra usa, men tipper endel vil dukke opp på finn, fra X3650

        Kommer til å legge ut tråder på endel andre PSU'er også, endel av disse havner nok også for salg når de 2 værsting koffertene mine er ferdige
        Kunne tenke meg to på 1kw ish jeg. Nok til å drive 2xpl8 med grei effekt..

        Comment


        • #5
          storebroren til disse, aka dps1000 eller 1200 er nok det du ønsker, har noen andre hp dps 1000 liggende, disse gir 83A ut før mods... men må ha noen flere resistorer før jeg kan gjøre ferdig de.

          Comment

          Working...
          X