Unconfigured Ad

Collapse

Trenger fornuftig lader til Trex550e for nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monodrive
    • Feb 2010
    • 3

Hei jeg er en begynner som nettopp har kjøpt en brukt Trex550e på torget her, (fra en som ikke har hvert i lufta med den) og må nå ha en lader for å kunne lader batteri til denne da trenger jeg sår litt hjelp til å sette sammen en lade ’pakke’.
    Ser for meg et budsjett på ca. maks 1500 kr. Og skal brukes til batterier 6s-2600-5200mha og 3s-2200mah.

Håper noen her kan hjelpe, jeg har lest mye og nå begynner det å stokke seg, det er en del å sette seg inn i for å få satt opp og trimmet helikopteret.
    Har lest en del om ladere og ser jo at mange velge relativt dyre ladere for å få kvalitet og ha god kontroll over ladning og ballasering. Så skulle gjerne hatt en lader som gir god kontrol i form av at jeg lett kan styre og lese av nødvendige data.

Holdt på å kjøpe en iCharger 208B fra trottlestore.com men så har de den ikke lengre.
    Og Power supply 14V 25A 350W fra samme butikk.

Det begynte med at jeg kjøpte et HK450 fra Østen og så et Storm #D på finn.no som jeg satte sammen men manglet litt utstyr derav radio og det ble liggende en stund (3 år ), men nå har jeg kjøpt meg denne Trex 550e med JR XG8.

Monodrive
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Monodrive
    ... Holdt på å kjøpe en iCharger 208B fra trottlestore.com men så har de den ikke lengre.....
    Sjekk om de har iCharger306 utgaven, den er litt dyrere men mer moderne og kraftigere.
    Last edited by Quadrocopter; 07-02-13, 14:51.

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

pl8 = 239usd + ladebrett, så er borderline mye, men den får du solgt ca på minuttet igjen om du finner ut at du ikke liker hobbyen..

Comment

• sveininge
        • Dec 2007
        • 1205

Har hatt pl8 i 2 år nå beste lader noensinne kjempe fornøyd med den
        Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• telecaster
          • Dec 2006
          • 1062

hvor kjøper dere PL8 fra np om dagen?

Comment

• jotto
            • Jul 2007
            • 3060

Originally posted by telecaster
            hvor kjøper dere PL8 fra np om dagen?
            ProgressiveRC. De er kjappe og har god service.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Husk at trådstarter har 1500.- som budsjett, PL8 med PSU +++ går langt over dette!

Comment

• bjornal
                • Apr 2012
                • 764

Re: Trenger fornuftig lader til Trex550e for nybegynner

2 x 308b og en voksen psu bør vel klare den jobben greit og fremdeles være innenfor budsjettet...
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• Monodrive
                  • Feb 2010
                  • 3

Hei her strømmer det på med forslag og har leste meg litt opp også på PL8 men er litt dyr, spesielt totalt hvis jeg ser hvor mye dette koster sammlet for å komme i gang med et helikopter. Så det hadde nok hvert greit å være litt fornuftig som nybegynner så langt det går ann, og den referansen til den (2 x 308b finner jeg ikke).

Men icharger-306b finner jeg, har dere et tips til riktig type ladebrett jeg evt. må ha hvis dere ser litt på linken ? PS finner må ladderen kun utenlands som er greit nok, men selve PSU bør vel pga vekt kjøpes i Norge da, men hvem bør jeg satse på som er et greit merke og som passer til denne ?

På HK har de en litt større til +$33 1010B som også er 1000w og kan vel også vurderer denne siden de ikke har den andre 306B utgaven hos Hobbyking ?

PSU
                  HK har Turigy 1200w $139 sammen med 1010B gir dette $455 inkl. frakt og raskt regnet blir dette opp mot ca. 3500kr

Balanse board:
                  Hvilken type er det som går til S3 og S6 batterier til helikopter, ser foreksempet det står: JST-XH & T-Plug når jeg velger combo lader:

PL8 leser jeg meg frem til at er ba ja, men ikke sikker på total prisen blir på denne enda,

Og til dere som har handlet hos progressiverc.com hva velger dere av ´shipping´fikk opp dette ved ordre på 308b+1000w combo $420 + shipping:
                  • USPS International Priority $65.00

USPS
                  • Priority Mail International $65.85

Er det nødvendig å legge seg opp i dette pris nivået hadde egentlig helst villet ligge mellom 1000-1500kr.

monodrive
                  Last edited by Monodrive; 07-02-13, 19:59.

Comment

• Bergen80
                    • Jan 2013
                    • 498

Hei her strømmer det på med forslag og har leste meg litt opp også på PL8 men er litt dyr, spesielt totalt hvis jeg ser hvor mye dette koster sammlet for å komme i gang med et helikopter. Så det hadde nok hvert greit å være litt fornuftig som nybegynner så langt det går ann, og den referansen til den (2 x 308b finner jeg ikke).

Men icharger-306b finner jeg, har dere et tips til riktig type ladebrett jeg evt. må ha hvis dere ser litt på linken ? PS finner må ladderen kun utenlands som er greit nok, men selve PSU bør vel pga vekt kjøpes i Norge da, men hvem bør jeg satse på som er et greit merke og som passer til denne ?

På HK har de en litt større til +$33 1010B som også er 1000w og kan vel også vurderer denne siden de ikke har den andre 306B utgaven hos Hobbyking ?

PSU
                    HK har Turigy 1200w $139 sammen med 1010B gir dette $455 inkl. frakt og raskt regnet blir dette opp mot ca. 3500kr

Balanse board:
                    Hvilken type er det som går til S3 og S6 batterier til helikopter, ser foreksempet det står: JST-XH & T-Plug når jeg velger combo lader:

PL8 leser jeg meg frem til at er ba ja, men ikke sikker på total prisen blir på denne enda,

Og til dere som har handlet hos progressiverc.com hva velger dere av ´shipping´fikk opp dette ved ordre på 308b+1000w combo $420 + shipping:
                    • USPS International Priority $65.00

USPS
                    • Priority Mail International $65.85

Er det nødvendig å legge seg opp i dette pris nivået hadde egentlig helst villet ligge mellom 1000-1500kr.

monodrive
                    Jeg er litt i samme båt. Har en t-rex 500 for hånden og trenger en vettug lader, men det er ikke aktuelt å bruke 3-4000 på lader akkurat nå. Hva er en ok "økonomi" løsning som en kan klare seg med en liten tid? Trenger ikke lade 6 stk 6S batterier på 20 minutter
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• Monodrive
                      • Feb 2010
                      • 3

Kan disse være aktuelt å gå for siden ovenforstående ble dyre og må tenkes litt på først.

Pri.1 SkyRC Quattro B6AC 4x50W 12V/220V

Pri.2 Eller en combo bedre: SkyRC Ultimate Duo 2x200W 12V230V/12V

Pri.3 Thunder Quattro B6 tilbud + psu

Pri.4 Er det andre mulighet fra feks. elfunn med SkyRc

Pri.5 iCharger P350 Mains Power Supply sammen med 306B

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Det finnes billigere alternativ - velger man en iCharger 106B+ til $80 og en PSU til ca $70 så er totalen uten frakt og andre ting ca $150 som blir ca900,- kroner.

på 106B+ trenger man ikke balanserings kort

EDIT:
                        HK PSU som passer: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...8v_30amp_.html
                        Last edited by Quadrocopter; 07-02-13, 21:27.

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Kan disse være aktuelt å gå for siden ovenforstående ble dyre og må tenkes litt på først.
                          Pri.1 SkyRC Quattro B6AC 4x50W 12V/220V
                          Pri.2 Eller en combo bedre: SkyRC Ultimate Duo 2x200W 12V230V/12V
                          Pri.3 Thunder Quattro B6 tilbud + psu
                          Pri.4 Er det andre mulighet fra feks. elfunn med SkyRc
                          Pri.5 iCharger P350 Mains Power Supply sammen med 306B
                          Etter min mening (og erfaring) glem alt som heter quattro og det meste av billig duo!

Comment

• kristianwest
                            • May 2011
                            • 1769

Det går jo an å klare seg med en mindre lader.

Jeg startet med en iCharger206B:
                            http://www.hobbyking.com/mobile/view...dparentcat=216

Og en HK PSU på 350W: http://www.hobbyking.com/mobile/view...dparentcat=467

Da har du lader og PSU for 199 dollar inkl frakt. Det er vel innenfor budsjettet. Ikke det råeste og aller hotteste utstyret, men du vil få ladet batteriene dine helt greit. Jeg har mitt enda, jeg. Det putrer og går jevnt og trutt.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

Comment

• Superstar40
                              • Dec 2002
                              • 1667

Hvorfor gå over bekken etter vann - her på berget kan du få PSU og lader for under 1500 - f. eks dette Ladere
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...