Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koffert for lipo oppbevaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koffert for lipo oppbevaring

    Har tittet litt på koffert, siden ingen lipobagger holder 12/14/16s stickpacks.

    har noen erfaring med Robbe Lipo koffert - Norwegian Modellers ? dette er robbe sin, den ser fin ut siden den har håndtak, men stemmer virkelig vekten på 7KG?

    i teorien bør man få inn 4 sticks, av 1,5-2KG per stk, blir 1stk greit tung koffert fort da.

    Graupner, og daymon har også kofferter, sistnevnte uten bærehåndtak, og førstnevnte med syk pris, og ca tilsvarende mål.

  • #2
    Originally posted by andersand View Post
    Har tittet litt på koffert, siden ingen lipobagger holder 12/14/16s stickpacks.

    har noen erfaring med Robbe Lipo koffert - Norwegian Modellers ? dette er robbe sin, den ser fin ut siden den har håndtak, men stemmer virkelig vekten på 7KG?

    i teorien bør man få inn 4 sticks, av 1,5-2KG per stk, blir 1stk greit tung koffert fort da.

    Graupner, og daymon har også kofferter, sistnevnte uten bærehåndtak, og førstnevnte med syk pris, og ca tilsvarende mål.
    Hei,
    Jeg kjøpte min koffert her Alukoffer Flightcase 325x130x220 - Box silbergrau | Aluminium Flightcase | Werkzeugkoffer-Shop.de Kravet mitt var at boksen skulle romme 6stk 2x5Sbatterier+powersupply+2stk ladere+ litt verktøy + litt små rot. Boksen er 230x430 og koster noen kroner.
    Dag Øiseth Larsen
    90187441
    Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

    Comment


    • #3
      Originally posted by DagTheElder View Post
      Hei,
      Jeg kjøpte min koffert her Alukoffer Flightcase 325x130x220 - Box silbergrau | Aluminium Flightcase | Werkzeugkoffer-Shop.de Kravet mitt var at boksen skulle romme 6stk 2x5Sbatterier+powersupply+2stk ladere+ litt verktøy + litt små rot. Boksen er 230x430 og koster noen kroner.
      Og den er brannsikker/liposikker? ser ikke sånn ut på spec.

      Comment


      • #4
        Ser på tyske RCforum at en spesiell brannsikker dokumentkoffert fra Bauhaus er ganske så populær,
        og den koster bare i området 30€.
        Skal en tur innom Bauhaus på Vestby i løpet av helga så jeg skal sjekke om de har den.



        Comment


        • #5
          Noen som har sjekket ut bruk av en slik:

          Click image for larger version

Name:	bilde diplomat safer 072.jpg
Views:	1
Size:	59.4 KB
ID:	598557

          Ikke noe koffert men brannsikker oppbevaring hjemme!
          Last edited by Quadrocopter; 28-02-13, 19:25.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Noen som har sjekket ut bruk av en slik:


            Ikke noe koffert men brannsikker oppbevaring hjemme!
            Får du en sånn med håndtak da????????????????
            Last edited by Quadrocopter; 28-02-13, 19:41.
            Dag Øiseth Larsen
            90187441
            Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

            Comment


            • #7
              Man trenger en slik mer enn håndtak.....
              Click image for larger version

Name:	15-384_m.jpg
Views:	1
Size:	19.4 KB
ID:	598558

              Denne var mer tiltenkt en stasjonær plassering i kjelleren - derfor er det greit med lås..
              Last edited by Quadrocopter; 28-02-13, 19:45.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Noen som har sjekket ut bruk av en slik:


                Ikke noe koffert men brannsikker oppbevaring hjemme!
                Det er dårlig med utlufting i en sånn kanskje. Eller de er kanskje ikke lufttett?
                Last edited by Quadrocopter; 28-02-13, 22:06.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Var innom bauhaus idag; fant denne som jeg kommer til å bruke til oppbevaring av lipo. Den er i typisk verktøykasse metall. Planen er å legge lipo posene oppi her. Syns det virker ganske greit. Er ikke så greit dette med lipo oppbevaring når man bor i leilighet.

                  Men fant ikke noen dokument koffert; gjorde du Telecaster?

                  Click image for larger version

Name:	photo.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	600216Click image for larger version

Name:	photo1.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	600217
                  Hvis servoene er reversert, hender det at flyet styrter. Spørr meg åssen jeg vet...

                  Comment


                  • #10
                    Nei, den som Bauhaus selger i Tyskland blir ikke tatt inn til Norge. Dessverre.



                    Comment

                    Working...
                    X