Unconfigured Ad

Collapse

Lading av Life batterier og Rx pakker uten balanse plugg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas.kjolstad
    • Mar 2011
    • 1247

Hey,

Har et par batterier jeg lader uten problemer, MEN er usikker på om jeg lader riktig.

Det første batteriet er et Life batteri på 2100mA 3s, Det har jeg ladet uten balansering da den har en spesiel ladeplugg en normalt.
    Det andre batteriet er et RX pack Poly quest batteri på 2100mA, 7,4V. UTEN balanseplugg.

Og det tredje, det er batteriet til min nykomling (Blade mcpx BL) Den har et batteri Eflight 200mA 7,4V, også med en spesiel plugg og UTEN balasneringplugg.

Hvordan bør/får jeg ladet/balansert disse batteriene riktig??

Nå lader jeg både rx pakka og Life pakka uten balansering og rett på computerladern. lader disse på 1C.
    Med batteriet til Bladen bruker jeg ladern som følgte med, SOM BRUKER 100 år på å lade.
  • thomas.kjolstad
    • Mar 2011
    • 1247

Anyone...?

Comment

• kwik
      • Oct 2010
      • 1212

Tja, jeg er nå ingen ekspert, men kan prøve å fortelle litt om mine erfaringer.

Du har altså 3 tilfeller;

1) Life batteri på 2100mA 3s, Det har jeg ladet uten balansering da den har en spesiel ladeplugg en normalt.
      2) Det andre batteriet er et RX pack Poly quest batteri på 2100mA, 7,4V. UTEN balanseplugg.
      3) batteri Eflight 200mA 7,4V, også med en spesiel plugg og UTEN balasneringplugg.

1) Har dette batteriet balanseringsplugg?(som er spesiell?) I så fall trenger det å balanseres. Noen sier "i blandt" andre sier "hver gang". Jeg bruker "i blandt" på A123 batterier med balanseringsplugg. Jeg bruker å kjøpe løse plugger, lager overganger for å kunne lade batteriene. Prøver å kople /lodde slik at det er de samme pluggene på alle batterier.

Disse forskjellige pluggene fra ulike leverandører er et helvete for oss brukere. Jævla drit.

2) Uten balanseringsplugg, ja. Jeg kjøpte 2 A123 2S batterier fra martinsen hobby, og de kom også uten balanserings-plugg.
      Det værste er at du kan ikke se hva slags type batterier det er, egentlig, fordi de er inni ei krympestrømpe.
      Jeg har brukt dem lenge, og de virker som bare det.

Eneste forklaringa jeg har er at de kan ikke være bsrert på LiFe2SO4 sånn som vi kjenner dem. Merkelige greier.
      Men mine virker helt greit; Jeg holder øye med hvor mange mah de "spiser" når jeg lader.

3) 200mA 7,4V, også med en spesiel plugg og UTEN balasneringplugg.? Tja, hva skal man si? Da maå du jo enten bruke den ladern, eller kjøpe et annet batteri ....??

Det er utrolig irriterende dette med forskjellige plugger.

Det er en av grunnene til at jeg misliker elektro så sterkt. Er drit-lei av å lodde plugger.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

Comment

• Mogfly
        • Feb 2010
        • 51

Jauu,..

Kan virke som det er en "skog" av plugger og kontakter på radioer og batterier osv. i forbindelse med hobbyen vår og man får følelsen av at det ikke finnes noen form for samarbeid mellom produsenter og leverandører ?
        Kjøpte billig microcopter på ei Kinashappe for å lære meg grunnleggende flyvning.Tok med ei extrapakke med batterier 1s lipo 200mah som passer i copteret men det tok en evighet å lade de i den medfølgende lader.
        Kom helt tilfeldig over ladetre med de riktige pluggene på Smallsize Lilletorget og etter litt lodding og kobling så kan jeg nå lade 4 batterier på multiladeren samtidig og balansere

If flying were the language off man,soaring would be it`s poetry.

Comment

Working...