Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser dette ut som en grei pakke med strømforsyning og PL8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by andersand View Post
    6s 2200 og 5000 går fint det... ;p
    jeg spurte om dette tidligere og det ble sterkt frarådet å gjøre det Om det går fint, da er det fryktelig positivt! Jeg ser egentlig hvorfor ikke dette burde gå bra i utgangspunktet

    Comment


    • #17
      eneste man må passe på i paralell lading er å ikke blande 2s og 6s osv, for da fyker 2s pakka igjennom rommet....

      også lurt å sjekke at ting er tilnærmet lik cellespenning, jeg drar *alt* *alltid* til storage charge etter flight, da det bare er å mix & match 6s på ene ladern og 7s på andre ladern når jeg skal fly.
      ladern bryr seg fint lite om det sitter 2stk 4000, 2stk 4400 og 2stk 4500 6s på ladebrettet, dette blir bare som en vanlig paralellkobling og den ser bare 1stk stort 6s på 25.8ah, klart velger du 6s, vil utregningen bli off på per celle mah inn, ikke at det er så farlig

      på ett fly, heli whatever kan man fint bruke 2stk 2000 og 2stk 3000mah 6s, for å få 12s 5000mah i 2s2p kobling, alle i paralellkretsen vil trekkes jevnt.
      Last edited by andersand; 20-06-13, 00:58.

      Comment


      • #18
        Takk for svar Så da antar eg om eg har 2 batterie på 5000 mah.. 6s, og skal lade dem på 1c, så skal eg sette ladern på 6S og
        10A? og visst eg har 3 stk av samme sort, 6s 5000 mah, 15A? og visst en vil lade på 2c, 20A til første eksempel og 30A til andre?
        • T-rex 450L Dominator. BeastX
        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
        • T-rex 600N. Ikon

        Comment


        • #19
          Om du har tre stk 6S5000 batteri velger du "parallel charge 3PCS" og stiller inn ladestrømmen på ETT batteri Så kalkulerer laderen resten. Du velger feks 5A, laderen vil da lade med 15A

          Comment


          • #20
            Ah! Det er jo genialt og enkelt da trur eg har skjønnt det meste, takk gleder meg til ner fly tid no!
            • T-rex 450L Dominator. BeastX
            • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
            • T-rex 600N. Ikon

            Comment


            • #21
              hett tips, oppgrader til siste fw med usb interface, og smell inn "high power accurate charge" fra softwaren, eneste programmeg jeg bruker ca, med unntak av storage charge

              Comment


              • #22
                Originally posted by andersand View Post
                hett tips, oppgrader til siste fw med usb interface, og smell inn "high power accurate charge" fra softwaren, eneste programmeg jeg bruker ca, med unntak av storage charge
                +1!

                Jeg har kun to programmer: "Lad" og "Storage". Det blir mindre knotting når man skal lade og mindre risiko for å gjøre feil.


                Edit: Jeg skal kopiere mine settings over til Brumm sin lader senere idag. Jeg kan jo dele den her hvis andre er interessert i å bruke dem.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #23
                  1 norsk program og 1 engelsk ?

                  Comment


                  • #24
                    Må man kjøpe noe usb interface greier for å få dette til?

                    Comment


                    • #25
                      helt standard ftdi serial opplegg, så mulig du har det fra noen andre leker? uansett koster det fint lite.

                      pl8 kan også kobles i nettverk, jeg gjør det av og til, da kan jeg sette 40A high power på alle laderne, så 6s på nr1, 7s på nr 2 og 8s på nr3, slipper unna tastetrykk da

                      Comment


                      • #26
                        Får vel ta og få tak i usb kabel og da Besilte overgangen fra MPA til PL8 og i dag, så alt er vel eigentleg komplett nå!
                        • T-rex 450L Dominator. BeastX
                        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                        • T-rex 600N. Ikon

                        Comment


                        • #27
                          Endelig var ladern motatt! tok bere 1 mnd, hehe :P Tenkte og få montert dette i en kasse nå, men det gjør ingeting at PSU'ene ligger inntil kvarandre eller fra kvarandre?

                          ]"]Photo Storage
                          • T-rex 450L Dominator. BeastX
                          • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                          • T-rex 600N. Ikon

                          Comment


                          • #28
                            spørs helt på psu, noen sier poff om de ligger inntil.

                            Comment


                            • #29
                              De smeller gjerne om du ikke legger de inntil hverandre også. Dersom 230V PE har samme potensiale som chassi og 0V så smeller det straks du kobler to i serie. Kobler du de i parallell derimot går det fint og de må gjerne ligge inntil hverandre. Så her må du måle litt.

                              Skal du ha de i serie, (som du sikkert må for å få utnyttet laderen maksimalt), så må du fjerne forbindelse mellom chassi og 0V for den som skal brukes som 12-24V. Husk å merke de hvem som er hva.

                              Et alternativ er å kutte ut 230V PE på det ene, men da må du isolere de to fra hverandre. Ikke den beste løsningen, og den blir vel heller ikke helt lovlig.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #30
                                Hørdes litt avansert ut for mine elektro kunskaper, hehe

                                Låg merke til noe i annonesen her nå : 24V 1000W Power Supply for Icharger 306B 3010B Powerlab 6 8 Hyperion 4mm Jacks | eBay

                                "The DC output has been isolated from the exterior case, the exterior case still retains AC earth ground for maximum protection.

                                These units DO NOT require modified AC power cords.

                                These units are capable of touching one another."

                                Den er koble som på bilde (Det blir vel serie, right?) også skal da utgi 24 volt.
                                • T-rex 450L Dominator. BeastX
                                • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                                • T-rex 600N. Ikon

                                Comment

                                Working...
                                X