Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri etter kræsj, boss ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri etter kræsj, boss ?

    Gikk ned med min Trex 500 her om dagen og lurer på hvordan eg skal behandle batteriet som var involvert i kræsjen.

    Batteriet løsnet i fra sitt ytre plass skall, samt at den røde ledningen på ballanseringspluggen på batteriet løsnet fra batteriet.

    Har loddet ledningen på igjen, men vet ikke om eg kan bruke dette batteriet igjen. Samt at batteri er tapet med magyver tape.

    Har nå tappet det ned og det ligger til oppbevaring i en lipo bag.

    Kan batteriet brukes som test batteri i benken? Eller bør det hives?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

  • #2
    Om det ikke er andre ytre skader på pakken enn en løs ledning og sprukket krympestrømpe ser jeg ikke noe grunn til ikke å fortsette å bruke pakken. Magyver tape funker like fint som krympestrømpe

    Thomas

    Comment


    • #3
      Kan ikke se noe annen skade på batteriet, men har ikke brukt så voldsom varme for å få loddet på ledningen igjen.... trur det blir et batteri for bruk i testbenken.
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Lad/utlad å se "symtom" ....oppførerer det seg som det skal. ( dette gjorde jeg med mine B-Grade Batteri ) før jeg torde å bruke dem.
        __________________________________________________ ___
        Batteriet mitt fungerte helt fint etter møte med Tre toppen og fall på 10 meter.
        Last edited by Pistepirkko; 02-07-13, 22:30.

        Comment

        Working...
        X