Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instrument

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Instrument

    Hei. Jeg vil tro det finnes ett instrument som jeg kan f.eks. Sette på balenseringspluggen og se i prosent hvor mye strøm jeg har igjen f.eks. Etter en fight på 1o minutter
    noen som har en link til noe? Gjerne har hjemme?
    på forhånd takk.

  • #2
    Mange bruker en sånn: Hyperion EOS Sentry 2 Battery Pack Checker

    Ganske treffsikker etter min erfaring, selv om den måler spenning og ikke hvor mange ampertimer som er igjen i pakka. Jeg bruker i alle fall min hele tida, både for å dobbeltsjekke at jeg ikke flyr med utladede/ødelagte pakker og for å sjekke hvor mye jeg har brukt etter flightene.

    (Ser den er utsolgt hos Elefun, men du kan jo spørre dem om de kan trylle - ellers et det jo andre som har også)
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      takk for den kristian. men hva vil volten vise når man må lade?
      skjønner meg ikke så veldig mye på strøm, men vil gjerne holde meg innenfor 80 % regelen

      Comment


      • #4
        Originally posted by arvid View Post
        takk for den kristian. men hva vil volten vise når man må lade?
        skjønner meg ikke så veldig mye på strøm, men vil gjerne holde meg innenfor 80 % regelen

        Jotto på forumet her har laget en utmerket LiPo-guide som du kan lære masse av om du føler du trenger en liten recharge på strømkunnskapen

        Se her: ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier.

        Du finner den øverst her også, se etter "LiPo Guide".

        Ellers viser EOS Sentry faktisk i prosent hva du har igjen på pakka, og det funker overraskende bra selv om den måler spenning og ikke mah. Fly i fem minutter, mål med Sentry hva du har igjen og sammenlign med hva laderen faktisk putter tilbake på batteriet
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment

        Working...
        X