Announcement

Collapse
No announcement yet.

trygt og lade i paralell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trygt og lade i paralell

    hei. som overskriften sier så vil jeg gjerne lade på en hurtigere måte ved og lade flere pakker samtidig.
    har en rekke 2 sell 600 ma pakker også fant jeg dette kortet hos ts.
    noen har fortalt meg at batterier kun må lades hver for seg , men lurer på om dette kortet er trygt?
    på forhånd takk

  • #2
    Seriell adapter funker bra det men ser ut som den der lader kun via balanseporten og i så tilfelle er det rimelig begrenset hvor mye strøm du kan lade med.

    Men er det snakk om små batteri er det seff ikke noe problem siden dei stort sett bare lades på ett par amp
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by arvid View Post
      hei. som overskriften sier så vil jeg gjerne lade på en hurtigere måte ved og lade flere pakker samtidig.
      har en rekke 2 sell 600 ma pakker også fant jeg dette kortet hos ts.
      noen har fortalt meg at batterier kun må lades hver for seg , men lurer på om dette kortet er trygt?
      Ja det er trygt hvis du vet hva du gjør og følger "spillereglene"
      Jeg anbefaler at du leser igjennom ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier. før du setter i gang

      For å lade i parallell trenger du f.eks et av disse 404 Not Found
      Du kan også bruke denne ProgressiveRC - Parallel (6x) Balance Adapter sammen med f.eks. en slik ProgressiveRC - Parallel (6x) JST Charge Cable

      Du må passe på og kjøpe en adapter som matcher pluggene på batteriet.
      Last edited by Quadrocopter; 31-07-13, 14:29.

      Comment


      • #4
        takker.Bra jeg spurte her da. har lest den guiden.
        TS feilinformerer her da. det står ................. "Kobler sammen 2stk 2Cell LiPo for lading i parallell
        Med denne kan du lade to batterier samtidig fra ett uttak. NB: Passer kun XH balanseringskontakter. "
        i dette tilfellet spiller det ingen rolle for meg om jeg serie eller paralellkobler, bare jeg får det riktige verktøyet.
        og jeg prøver og gjøre alt riktig,
        burde kanskje si fra til TS at det er gal info???

        Comment


        • #5
          Beklager! - var litt rask med svaret, satt å så med et halvt øye (på jobb )
          Det stemmer at denne lader i parallell så se bort i fra det jeg nevnte tidligere

          Ulempen er at den ladere igjennom balanseringspluggen noe som begrenser hvor kraftig du kan lade hvert batteri, men har du kun 600mA batterier så er ikke dette noe begrensning for disse batteriene

          Originally posted by arvid View Post
          takker.Bra jeg spurte her da. har lest den guiden.
          TS feilinformerer her da. det står ................. "Kobler sammen 2stk 2Cell LiPo for lading i parallell
          Med denne kan du lade to batterier samtidig fra ett uttak. NB: Passer kun XH balanseringskontakter. "
          i dette tilfellet spiller det ingen rolle for meg om jeg serie eller paralellkobler, bare jeg får det riktige verktøyet.
          og jeg prøver og gjøre alt riktig,
          burde kanskje si fra til TS at det er gal info???
          Last edited by Quadrocopter; 31-07-13, 15:01.

          Comment


          • #6
            tusen takk for hjelpen. da skal det bli saker her.

            Comment

            Working...
            X