Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med batterier fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med batterier fra Elefun

    Hei jeg kjøpte for noen uker siden et 6 cell Haiyin fra Elefun
    skulle lade dette opp men et par av cellene gikk ikke over 3.96v . Prøvde og balansere 3 timer men funket ikke.
    fikk da nytt av Elefun og returkonfelutt ( bra service )
    Sendte dette tilbake i går og skulle ut og fly i dag med det nye..også her fikk jeg ikke 2 av cellene over 4 volt.. Resterende lader seg opp til 4.20 som dem skal.
    Noen som har erfaringer med disse batteriene? Er det vits og prøve flere?

  • #2
    Jeg har hatt noen av dem og de har funka fjell for meg. Men vi snakker bare 2-3 stk.
    Ellers vet jeg at Jamie bruker dem også. Send en forespørsel og hør hva de sier.

    Men hvordan er det med andre pakker du lader? Tenker da på om det evt. er noe feil
    med laderen/balanseringen.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har en Robbe lader og den lader/balanserer mine andre pakker kjempebra.
      Er tydligvis noe med disse batteriene desverre..
      Har sendt Elefun en mail nå og spurt om dem kan sende et annettype batteri med feks noe mellomlegg

      Comment


      • #4
        Er rimelig sikker på dette er lader-relatert. Hva skjer om du lader de uten balanserer? Og hva skjer om du lader de parallelt?

        Comment


        • #5
          Har du kontroll målt celle spenning med multimeter? Noen ladere har lav balanserings strøm. Da kan det ta lang tid når pakkene er store. ....
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte 4stk Haiyin 6s 3000mah og 4stk 6s 4500mah på åpningstilbudet.
            De fire 4500-pakkene lot seg ikke balansere. Forskjellen mellom øverste og nederste celle var 0.14-0.18 på alle batteriene, og laderen ladet og ladet og ladet og l..... Ikke bra.

            De fire 3000-pakkene fungerer derimot utmerket.

            Jeg sendte mine 4500-pakker tilbake til Elefun som ryddet opp i saken umiddelbart og veldig enkelt, så all honnør til dem.

            Jeg vet jo ikke med dine batterier, men hos meg
            var det garantert feil på batteriene, for laderen min (Hyperion 720i DUO) fungerer helt fint.

            Hvilken batteristørrelse har du problemer med?
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              En måte å hente inn enkelt celler på er å stille inn laderen din på 1S = 4.20V
              og modifisere en skjøteleding til servo slik at den plugges inn i hver balangse port.

              Sett laderen på 1S og 1000mAh eller litt mere.

              Litt dårlig eksempel å fortelle om B-Grade batteri men måtte hente inn
              en celle fra 3.78 4.00 4.00 4.00 4.00 4.00
              Da ladet jeg inn 1600mA på den ene resten ble fine.

              ( eller om du har en gammel manuell robbe/graupne mA lader med utgang 500mA )

              Sjekk spenning hvert 5 minutt

              __________________________________________________ __________________________
              Click image for larger version

Name:	DSC00056.jpg
Views:	1
Size:	79.2 KB
ID:	603018Click image for larger version

Name:	DSC00055.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	603019


              Skal se om jeg kan legge ut ett eks bilde ( vent litt )
              Last edited by Pistepirkko; 24-08-13, 20:06.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Pistepirkko View Post
                En måte å hente inn enkelt celler på er å stille inn laderen din på 1S = 4.20V
                og modifisere en skjøteleding til servo slik at den plugges inn i hver balangse port.

                Sett laderen på 1S og 1000mAh eller litt mere.

                Litt dårlig eksempel å fortelle om B-Grade batteri men måtte hente inn
                en celle fra 3.78 4.00 4.00 4.00 4.00 4.00
                Da ladet jeg inn 1600mA på den ene resten ble fine.

                ( eller om du har en gammel manuell robbe/graupne mA lader med utgang 500mA )

                Sjekk spenning hvert 5 minutt
                Det er bare det at når man kjøper batterier til 795 kr stykket (det er fullpris på Haiyin 6s 4500mah) så er det en selvfølge at alle cellene kan lades til 4.2v. Og når batteriene er kjøpt hos Elefun er det jo mulig å få løst saken uten å risikere storbrann og oppslag på Dagsrevyen.

                Hjemmemekking er ikke aktuelt for meg i alle fall. Ikke har jeg nok peiling til at jeg tør å gjøre det heller.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #9
                  Haiyin leveres med garanti fra Elefun med sporbarhet til kjent Fabrikk,
                  Som du nevner så blir dette reklamasjon.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kristianwest View Post
                    Jeg kjøpte 4stk Haiyin 6s 3000mah og 4stk 6s 4500mah på åpningstilbudet.
                    De fire 4500-pakkene lot seg ikke balansere. Forskjellen mellom øverste og nederste celle var 0.14-0.18 på alle batteriene, og laderen ladet og ladet og ladet og l..... Ikke bra.

                    De fire 3000-pakkene fungerer derimot utmerket.

                    Jeg sendte mine 4500-pakker tilbake til Elefun som ryddet opp i saken umiddelbart og veldig enkelt, så all honnør til dem.

                    Jeg vet jo ikke med dine batterier, men hos meg
                    var det garantert feil på batteriene, for laderen min (Hyperion 720i DUO) fungerer helt fint.

                    Hvilken batteristørrelse har du problemer med?
                    Har 2 stk 6s 3000 pakker du kan få kjøpe
                    Kjell Ove
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      Har en robbelader som funker utmerket til alle andre batterier.har og testet med annen batteritester og det er i ubalanse.

                      Regner med og få svar fra elefun mandag
                      Blir nok ikke no hjemmemekk her heller

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Jeg kjøpte 4stk Haiyin 6s 3000mah og 4stk 6s 4500mah på åpningstilbudet.
                        De fire 4500-pakkene lot seg ikke balansere. Forskjellen mellom øverste og nederste celle var 0.14-0.18 på alle batteriene, og laderen ladet og ladet og ladet og l..... Ikke bra.

                        De fire 3000-pakkene fungerer derimot utmerket.

                        Jeg sendte mine 4500-pakker tilbake til Elefun som ryddet opp i saken umiddelbart og veldig enkelt, så all honnør til dem.

                        Jeg vet jo ikke med dine batterier, men hos meg
                        var det garantert feil på batteriene, for laderen min (Hyperion 720i DUO) fungerer helt fint.

                        Hvilken batteristørrelse har du problemer med?
                        Jeg har 3000mAh 6cell 30c

                        Comment


                        • #13
                          Greit nok at det er hjemme snekring men en gjennskaper jo bare noen av de samme egenskapene som en
                          PL8 eller ICharge 4010DUO ( 1000mAh / 1200mAh Balangsing Current )
                          De blir jo brukt av mange her inne på MFN

                          Comment


                          • #14
                            Det er sikkert en helt grei måte og gå opp cellevolten på det der.Men! Jeg mener at kjøper man et nytt batteri så skal det vere i orden..
                            Virker ikke som haiyin har noe kontroll på utgående batterier i det heletatt.
                            Har søkt på google på Haiyin..Fant masse der om problemer med disse. Akkurat samme feil som meg.

                            Comment


                            • #15
                              En kompis kjøpte noen Haiyin-pakker på Elefuns åpningstilbud. En av dem hadde en dårlig celle (spenningen var konsekvent mye lavere enn de andre etter flight). Han fikk bytta den uten noe problem.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X