Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiFe til oppvarming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiFe til oppvarming

    Jeg skal handle meg noen store batterier for bruk til oppvarming av sendervott, radio og jakke.

    Jeg vurderer å gå for 4S LiFe istedetfor Lipo for å slippe å bekymre meg for overutlading. Da kan jeg bare la varmen stå på til den tar slutt og så bytte.

    Ulempen er jo høyere pris og at batteriene er større(?) og tyngre. Er det noen som har erfaring og synspunkter?

    Hvor handler man helst store LiFe? Er HK-pakkene ok? Det er jo snakk om lavt strømtrekk.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    min erfaring med life er ,ikke tøm batteriene helt.de vil ikke ta ny lading hvis dem er helt tomme

    Comment


    • #3
      Quadrocopter laget en lipo cut off til dette formål for lenge siden. Mulig det går ann å handle den av han til sendervotten din?

      Comment


      • #4
        Æsj, hva er da vitsen med LiFe? Jeg kjøpte forresten en sånn cutoff, men jeg rota den bort før jeg fikk brukt den
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Har lifebatterier som har vært ladet helt og totalt ut flere ganger ikke noe problem. Du må bare fyre dem opp litt med en konstantstrømkilde før komputerladeren vil ta dem.

          Comment


          • #6
            LiFe tåler å utlades, men ikke forbi 0V, noe som fort kan skje når en dårlig matchet pakke lades mye ut.
            Jeg kjøpte en 15Ah pakke til el-sykkel. Den er koblet via en slik sak.
            Den reddet i hvertfall denne pakken, da den hadde en uballanse på ca 7Ah mellom høyeste og laveste celle. Fikk bare i overkant av 7Ah ut, før jeg loddet på balanseplugg og ballanserte den skikkelig med en hobbylader.
            Den innebyggde balanseringen er bare en vits, om den i det hele tatt virker.
            Last edited by flarssen; 25-11-13, 07:41.
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Hva med Li-ion? Finnes i mange former på Ebay.

              Error Page | eBay
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

              Comment


              • #8
                Originally posted by havard.j View Post
                Hva med Li-ion? Finnes i mange former på Ebay.

                Error Page | eBay
                Hmm, det er jo et alternativ. Men de tåler vel heller ikke å bli utladet helt?
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  bare ha en sånn 2 grams "beeper" på jst-xh pluggen... thats what I do, and I'm so SMRT

                  Comment


                  • #10
                    Du kan jo bare hive noen dioder i serie med varmeelementet så sikret du jo at batterispenningen ikke går helt i bunn. NB! Dioder varmer like bra som noe annet
                    Last edited by bardp; 25-11-13, 14:20.

                    Comment


                    • #11
                      Her har du masse godsaker mr. airplane

                      Welcome

                      Handlet herfra da vi skulle bygge batteripakke til en elektrisk motorsykkel, god og rask service
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Lars N View Post
                        Her har du masse godsaker mr. airplane

                        Welcome

                        Handlet herfra da vi skulle bygge batteripakke til en elektrisk motorsykkel, god og rask service
                        Hah! Har ikke fløyet planke siden Haver Rally, men takk for link
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Har en 15Ah 2S lipo pakke med BMS som også vil funke fint til slikt, da kan du bare bruke den til den er tom så kutter BMS'en spenningen av seg selv. Fikk laget til noen hodelykter for en stund siden og har en ekstra.
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by rfauske View Post
                            Har en 15Ah 2S lipo pakke med BMS som også vil funke fint til slikt, da kan du bare bruke den til den er tom så kutter BMS'en spenningen av seg selv. Fikk laget til noen hodelykter for en stund siden og har en ekstra.
                            Heftig batteri for en hodelykt, regner med at denne ikke hang på lykta
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Tenker nok dei som skulle ha batteriene hadde dei andre steder enn på hodet
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment

                              Working...
                              X