Announcement

Collapse
No announcement yet.

Backup guard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Backup guard

    Hei!

    Vurderer å gå til innkjøp av Scorpion Backup Guard for mine T-Rex 6-og 700. Men før jeg gjør så, må jeg forhøre meg her om det finnes andre typer/produsenter jeg bør ta med i vurderingen før jeg bestiller.

    Leste en post der det ble sagt at BUGen sliter med å levere nok guffe for Aligns servoer, og siden jeg har stock Align servoer på begge helikopterne så vil jo BUGen være overflødig?
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Det er jo fristende å slenge på utstyr "i tilfelle BECen dør". Men hvor mange kræsj forsårsakes egentlig av at en kvalitets-BEC tar kvelden?

    Jeg har iallefall ikke sett noen. Jeg lurer på om ikke dette er en løsning på et ikke-eksisterende eller i beste fall marginalt problem.

    Bare mine 2 øre
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Kvalitets bec eller direkte life/lipo burde holde ja. Har heller ikke hørt om noen som har hatt trøbbel med det.

      BUG'en er vel mest hvis man kjører alt gjennom esc'en, eller?

      Comment


      • #4
        Originally posted by jotto View Post
        Det er jo fristende å slenge på utstyr "i tilfelle BECen dør". Men hvor mange kræsj forsårsakes egentlig av at en kvalitets-BEC tar kvelden?
        Hva legger du i en "kvalitets BEC"? Jeg bruker også der stock Align.. Kanskje jeg heller burdte bytte ut BEC til en bedre?
        I såfall hvilke?
        Tormod
        _________________
        SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tormod.ihlen View Post
          Hva legger du i en "kvalitets BEC"? Jeg bruker også der stock Align.. Kanskje jeg heller burdte bytte ut BEC til en bedre?
          I såfall hvilke?
          Jeg mener en anerkjent BEC som er kjent for å være bra, eventuelt en ESC med innebygget BEC. Hercules SuperBEC, f.eks., er kjent for å være bra. CastleCreations sin BEC Pro (eller noe sånt) hadde masse trøbbel for noen år siden hvis man brukte 12S-pakke som input. Jeg vet ikke om den er bedre nå.

          Siden du bruker Align sin, så antar jeg at du bruker mottakerbatteri? Det er egentlig ikke en BEC, men en regulator. En BEC gjør det som navnet tilsier, den gjør at du blir kvitt et batteri (Battery Eliminating Circuit)

          Jeg brukte Hercules SuperBEC tidligere for å bli kvitt mottakerbatteriet. Nå kjører jeg alt i en Jeti Mezon ESC og er dermed kvitt BECen også.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            R2 har noen fine produkt for dette også

            Buffer pakker en enten kan bygge med en liten lipo pakke eller en kan bruker super caps og få en helt vedlikeholdsfri løsning.

            Bruker du stock align som 2s lipo til en liten regulator som kjører det ned til 6v ?
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Stemmer, bruker stock align regulator og 2s lipo som mottakerbatteri. Flyr med Vbar på 700en, så kunne vel strengt tatt valgt å kjøre 2s rett i Vbar, men av en eller annen grunn har jeg ikke turt det. Men på 600en bruker jeg 3Gx så der må jeg vel ha en eller annen form for stepdown? CC ICE2 ESC på begge (hhv 80 og 120) så er avhengig av mottakerbatteri om jeg ikke går til anskaffelse av en BEC.

              Uansett.. får fundere litt videre om jeg skal investere i en BUG eller om det bare er tull..
              Tormod
              _________________
              SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

              Comment


              • #8
                Ville nok heller investert i en mer avansert BEC eller kjørt uregulert med rx pakke alt etter hva servoene dine liker av spenning
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • #9
                  Optipower ultra guard 430

                  nu kommer optipower med en BUG som virke veldigt bra

                  www.helidaily.com-官网首页

                  Guys, this product was to be launched at the Toy Fair at the end of the month but like many things creept out a couple of weeks before we intended. The OPTIPOWER ULTRA Guard 430 is an intelligent device, it is voltage sensing, chargers itself, can go to storage charge and its default is armed.

                  The device is plugged into a free port on your RX or FBL system and when you power up the device waits, monitors the system set voltage, then arms at that voltage less 0.5V. The device is then armed and monitoring the system voltage and the state of the buffer pack. If the buffer pack needs topping up it will do that and balance it from the main packs or RX pack and stop when it gets to a nominal 8.1V. The device samples the system voltage every 2mS and if the system voltage drops below the armed set voltage then the buffer pack steps in if the system voltage recovers it drops out, this is seamless. The device when working can and does indicate locally that its operational and if it is charging or not but this is not able to be seen at distance. A seperate external high intensity LED can be fitted that shows you are on the buffer pack, this is an option and these can be cascaded if required. The device works across 4.6V to 8V. The combo version (the board and buffer pack) are bound together by clear shrink wrap as is the super combo version (inc LED system). The total weight is <39g inc LED <35g ex the LED. All parts can be purchased separately. The device can go to storage charge if its not going to be used for some time. All data will appear on the website over the weekend cost is Combo £29.99 and Super Combo £39.99. These will be in the shops in early February after the Toy Fair and have been in flight tested by top UK and Euro pilots.

                  This is a safety device to help in the event of a BEC fail or RX pack fail or connection fail it is not intended to be used as an RX pack in itself. Its a high performance, light and intelligent solution designed and built in Europe to OPTI specifications. Feel free to ask any questions you want.
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    Page not found – Optipower
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                    HD 500 Cell : brain2

                    DX9

                    Comment

                    Working...
                    X