Announcement

Collapse
No announcement yet.

God LiPosjekker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • God LiPosjekker

    Til multikopter bruk på jobben bruker vi diverse 5 og 6 cells LiPo pakker på opptil 11200 mAh.
    Vi lader bl.a med PowerLab8 og den gir oss nøyaktig måling på cellene om du bruker monitor
    funksjonen. Men det er ganske upraktisk om du bare vil sjekke en pakke, har dere en skikkelig
    god LiPosjekker å anbefale? Vi har tre forskjellige varianter i bruk, billig junk fra HobbyKing
    og andre kinaimportører, de er hysterisk unøyaktige, målte nettopp alt fra 3.76 til 3.82 på en
    pakke som PL8 sier alle cellene holder 3.80 på.

    Takknemlig for tips til en måler vi kan stole på




  • #2
    Alle de små målerne jeg har testet er unøyaktige. Til presis måling bruker jeg Fluke (men det gidder jeg ikke med batterier i felt, av erfaring er den unøyaktigheten du referer helt uproblematisk, "det er sånn det er").
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Takk for raskt svar bjeff!
      ja jeg er helt enig at det er uproblematisk, det er bare for å tilfredsstille geekfaktoren,
      og for å se om det er variasjoner over tid. Så jeg leter fremdeles.
      Å ja; vi har Fluke vi også



      Comment


      • #4
        CellLog8M

        Click image for larger version

Name:	20095230491801.jpg
Views:	1
Size:	8.8 KB
ID:	609566

        Skal du ha en som er "grei" så sjekk ut denne
        深圳市俊思电子有限公司欢迎您
        den selges av diverse Kina, US og EU web-sjapper

        Prisen er høyere enn tradisjonell $5 Kina crap, men det du betaler ekstra får du tilbake i kvalitet og nøyaktighet
        Har et par av disse, nøyaktigheten er god nok. Skal du ha noe som er mer nøyaktig så må du fort 5-10 doble prisen.

        Som nevnt på websiden så kan denne kalibreres i etterkant!
        Last edited by Quadrocopter; 28-10-14, 20:44.

        Comment

        Working...
        X