Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
(Prisen var på ca 600 kr)
Trengte noe kraftigere til sesongen med lading av 6 cellers 3800 mAh pakker.
Ikke så aller værst støy. Har testet den med en opplading av 6 celler 3600 mAh, 1C.
Skal etterhvert få testet den med høyere belastning, 2 stk 200 watts ladere + 1stk 50 watt.
Attached Files
Last edited by bth; 20-11-15, 13:57.
Reason: Lagt til pris
Da sa den takk for seg. Satte den i kontakta, og 220 Volt 10 Ampere sikringa røk. Tydeligvis kortslutning på inngangen. Dro til Small Size Strømmen med den og kvitteringa. Fikk tilbake pengene uten spørsmål.
Gikk inn på nettsiden nå, og ser at den har doblet pris siden jeg kjøpte den i april så da blir det ikke en ny på meg..................
Da sa den takk for seg. Satte den i kontakta, og 220 Volt 10 Ampere sikringa røk. Tydeligvis kortslutning på inngangen. Dro til Small Size Strømmen med den og kvitteringa. Fikk tilbake pengene uten spørsmål.
Gikk inn på nettsiden nå, og ser at den har doblet pris siden jeg kjøpte den i april så da blir det ikke en ny på meg..................
Veldig mange av disse PS trenger store sikringer når du kobler dem til nettet, egentlig noe dritt. (16A)
Noen av PS har "soft start" og da er problemet borte, da koster de deretter.
Veldig mange av disse PS trenger store sikringer når du kobler dem til nettet, egentlig noe dritt. (16A)
Noen av PS har "soft start" og da er problemet borte, da koster de deretter.
Er nok ikke det som er problemet, luktet svidd av den også. Har fungert greit de 20 siste gangene.
Ikke mye Spec på sidene til Rc-deler heller, men jeg antar dette er et switch-mode power?
I og med at det er fast ut-spenning så regner jeg med at det skal klare å levere 20A på 13.8V, men er det konstant eller bare i peaks? Med vekt på 1,2 kg, så regner jeg ikke med at det er så veldig store boksen, og 20A på 13,8v er jo litt.
Ikke mye Spec på sidene til Rc-deler heller, men jeg antar dette er et switch-mode power?
I og med at det er fast ut-spenning så regner jeg med at det skal klare å levere 20A på 13.8V, men er det konstant eller bare i peaks? Med vekt på 1,2 kg, så regner jeg ikke med at det er så veldig store boksen, og 20A på 13,8v er jo litt.
Elefun har 40 A versjonen, og de anbefaler ved kontinuerlig belastning skal man ikke overskride 70% av peakverdien. http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14982
Har to sånne som det står Graupner på (Best nr. 6447). Har fungert greit, men det er en del støy når vifta går, bl.a. resonans i kassen. Måtte smøre lageret på den ene.
Ok, relativt billig power da, er kabinettet metall eller plastikk? Tenkte først at det er metall, men ble litt i tvil da jeg så bildet av baksiden hos produsenten. På det bildet syns jeg det ser ut som om merkingen er innstøpt i "bakveggen".
Ok, relativt billig power da, er kabinettet metall eller plastikk? Tenkte først at det er metall, men ble litt i tvil da jeg så bildet av baksiden hos produsenten. På det bildet syns jeg det ser ut som om merkingen er innstøpt i "bakveggen".
Testet litt mer i dag, og den reduserer viftehastigheten når belastningen er under ca 70 watt. Fra 70 watt og oppover går vifta på fullt, og bråker en del.
(En merkelig høy klikkelyd når jeg trykker på knappene på videon, som jeg ikke hørte når jeg filmet ? muligens noe resonansforsterkning i kameramikrofonen.)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment