Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo lader... 12V...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    6 ampere strømforsyning holder i lange baner. Veldig sjeldent at en trenger mere en det.

    ... De forskjellige strømforsyningene jeg har vært borti, har et potmeter for justering av strømstyrke ut ( strømforsyning må demonteres for å nå denne ). Dette er snedig for oss som har for eksempel Schulze som kan lade to batterier om gangen. Da trenger man litt mer guffe og strømstyrke på over 13,8 volt. Regner med at Lidl sin også er slik kanskje.....
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #17
      men hvis jeg f.eks. lader et li-po batteri på 2600 mah, så holder 6A i lange baner på en swallow advance?
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #18
        jepp det skal i teorien holde ettersom swallowen har maxs ladestrøm på 5A eller noe sånt

        sigve
        Sigve Haugsnes

        Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


        sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

        Comment


        • #19
          så hvis man lader med 5A på en strømforsyning som leverer 5A, burde det i teorien gå?

          man kan lade med like mange A som forsyningen leverer, trodde at litt A "forsvant" i laderen, eller tar jeg feil?
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #20
            joda litt forsvinneri laderen og ledninger, men det er minimalt, kanskje 100mah, du må huske at strøm (A) ikke bare forsvinner. den må bli til en annen type effekt, laderen avgir ikke så mye effekt(EKS: Lys, varme lyd bevegelse osv)

            sigve
            Sigve Haugsnes

            Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


            sigve.haugsnes.net
            www.youtube.com/bergenflyer

            Comment


            • #21
              mistenker min forsyning (en ombygd pc forsyning) for å levere for lite ampere. ladet med maks 900mah...skulle lade et li-po på 2600, og det skal vel lades på 2600mah.
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #22
                oj, under 1A det var lite, kanskje det var på tide med en ny

                Du trenger ikke lade et 2600 batteri på 2,6A , det er max, men det viste du sikkert uansett.

                God natt, nå legger jeg meg

                sigve
                Sigve Haugsnes

                Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                sigve.haugsnes.net
                www.youtube.com/bergenflyer

                Comment


                • #23
                  jada, men jeg ville lade det før kvelde var omme, tilfelle det ble flyvær i mårgen. og for at jeg ikke skal sitte oppe heile natta skulle jeg lade det på ca. en time
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #24
                    Host, kremt... Bare for å kaste meg inn i diskusjonen om lidl o.l.
                    i 90% av tilfellene får man det man betaler for. Hvis alle kjøper det aller billigste de kommer over så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at ting vil bli produsert billigere, med dårligere komponenter og med mye oftere feil på.

                    Ja til konkuranse, men ikke for enhver pris.

                    Lidl kan sikkert være bra, men sjekk at strømforsyninga er godkjent og at den ikke virker brannfarlig. Og sjekk at den leverer det den skal, d.v.s. leverer den 5A ved 12V og er den stabilisert. Er ikke sikkert ladere er så glad i strømforsyninger med mye rippel på strømmen.

                    Har forresten en gammel Mascot strømforsyning som leverer ekte 5A stabilisert. De er kvalitetsprodukter. Heter vel Sleipner nå.
                    Morten Myklebust.
                    Yrke Fisker.


                    Sky Raider MachI K.I.A.
                    PT-20 K.I.A.
                    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by MortenM
                      i 90% av tilfellene får man det man betaler for. Hvis alle kjøper det aller billigste de kommer over så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at ting vil bli produsert billigere, med dårligere komponenter og med mye oftere feil på.
                      Dette har du nok 90% rett i
                      Men man får ta med i regnskapet hvor mye man skal bruke tingene, at de er produsert iland der lønningene ligger på 1/10 av hva de gjør i Tyskland og at greiene distribueres i en kjede som bruker det til lokkevarer og dermed kanskje beregner seg 1/4 eller mindre av avansen en hobbysjappe ville ta, volum er et stikkord..

                      Jeg kjøpte en 18V drill i går for kr 149,99. Har hatt flere slike, batteriene pleier å gi seg før jeg har slitt den ut etter 1-5 år. Ingen skal innbille meg at deWalt batteriene holder 10 ganger så lenge til mitt hobby bruk og jeg klarer meg med 149,99 kvaliteten. Får jeg en dårlig og må kjøpe en til så har jeg fortsatt spart en liten drullion og garanti funker faktisk også på billigvarene, det har jeg testet
                      Ok ja det blir mye mer søppel av dette, jeg gleder meg til de i tillegg til maskinene begynner å selge byttebatterier, de har for så vidt hatt noen men de var dyrere enn maskin med batterier...

                      Selv har jeg en gammel Mascot som gir 7A og som kostet en liten formue for 20 år siden.
                      Jeg sparer gjerne der jeg kan så jeg har råd til å bruke penger der det virkelig gir uttelling....men det er jo bare jeg da

                      Comment


                      • #26
                        fant foresten et strømforsynings byggesett på elektrade-shop.com

                        Electrade, MODELLJERNBANE (MODELLTOG) - ELEKTRONIKKOMPONENTER - MODELLBILER, velkommen til vår hjemmeside!

                        Se under: EL. byggestett til på menyen til høyre.

                        Man må he en trafo og kjøleribber i tilleg, men denne er i alle fall enkelt oppbyget og lett å justere pluss at den tåler mye strøm.
                        Det er jo litt gøy å ha bygget det selv da

                        Har ikke prøvd denne selv men jeg har bestilt litt komponenter derfra og det gikk bra.

                        sigve
                        Sigve Haugsnes

                        Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                        sigve.haugsnes.net
                        www.youtube.com/bergenflyer

                        Comment

                        Working...
                        X