Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo og balansering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Alfalfa
    Denne pakken ble iallefall kjørt for langt ned ved pg.a. at de ble stående i modellen... Så da er iallefall det dokumentert!
    Min pakke (E-Tec 2S1P 1200mAh), ble også ladet ut i modellen. Slo av bryteren men glemte å koble av batteri kontakten. I tillegg skal det nevnes at jeg fulgte ekstremt godt med på om pakken begynte å svelle, og noe som jeg glemte å nevne. Jeg ladet cellene forsiktigt på ca 0,5C første gangen da jeg tok opp igjen spenningen. Min pakke er cyklet/ladet ca 15 ganger siden da, og alt er fortsatt ok. Her er det klart en forskjell i erfaringer. Det bør vel nevnes at min pakke står i en SlowStick med lavt strømtrekk selv på full guffe, kan nok ha en viss innvirkning på sakene.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Flyr du og lader jevnlig med gravide celler??? Donner und blitz!?!!..

      Regner med at du ikke tar med deg f..nskapen inn i hus, hytte eller bil??

      Comment


      • #18


        .....og alt er fortsatt ok.
        Famous last words.....

        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #19
          Originally posted by Alfalfa
          Flyr du og lader jevnlig med gravide celler??? Donner und blitz!?!!..

          Regner med at du ikke tar med deg f..nskapen inn i hus, hytte eller bil??
          Nei og ja. Cellene begynte IKKE å svelle, jeg bare fulgte nøye med OM det skulle finne på å gjøre det. Cellene er fortsatt like fine å se på. Men ja jeg hadde ikke klart å la være å prøve det om de leverte adekvat spenning selv om de var høygravide. Man skal jo ha litt spenning i hverdagen, og med dagens fartsbøter så sier det seg selv at man nesten bare må finne seg andre ting som er spennende.
          Ja jeg har cellene liggende på en hylle, klar til å grille huset, eller stående på en annen hylle festet på SlowSticken. Men jeg hadde de ikke i hus de første 14 dagene etter at jeg lekte frankenstein (man skal jo sove også). Klassisk tilfelle av "Do as I say. Not as I do.
          Det jeg kunne ha tenkt meg er en enkel og billig (er møring vet dere ) måte å lagre cellene på når de ikke er i bruk, gjerne en måte som er trygg i bilen også. Cellene lades altid på betong gulvet, med god klaring rundt, men før eller senere kommer jeg til å glemme de og trakke i hjel både bateripakker og lader, eller så kommer jeg vel til å svi av bilen engang jeg lader i den.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #20
            Er det mulig å "vekke" døde batterier med swallow(?) laderen?
            Evnt. andre greie ladere som kan fikse det? Kan jeg f.eks bare kjøpe en helt grei 12V lader som har mulighet til å lade f.eks. 100mah? Hva legger dere forresten i korte "glimt". 5 sekunder, 20 sekunder, 1min eller??

            Nå har jeg hele to pakker som er "døde" og er en smule frustrert... Apache laderen nekter å gi de munn mot munn... Hjelp!

            Hvor mange V bør voltmeteret vise (3s1p) for at dette skal være en "fornuftig"/mulig løsning?
            Last edited by esmel; 02-11-05, 13:40.
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment

            Working...
            X