Siden temaet kom opp i T-Hawk tråden, ble jeg virklig nyserrig på dette.
Batteriet det gjelder er ett KAN (Sanyo?) 7 cell 2/3A 950mAh batteri på 8,4V, som er orginalt levert med T-Hawken.
Det har blitt nevnt at batteriet tåler opptil 45 grader C hved lading.
Så vidt jeg vet blir batteriet utsatt for ca 8C (litt over 8A) støm trekk i T-Hawken hved full gass og skal da vare i ca 6 minutter.
Noen som har tilgang på fakta over hva som faktisk tåles/er å anbefale om en vil gå litt utenfor 1C grensen på disse batteriene?
For min del så har jeg en 5A hurtig lader (Simprop Intelli lader), men denne gir meg max 950mA i ladestrøm når jeg oppgir kapasitet på bateriet og at det er av NiMh type.
Hva skjer om jeg øker infoen til laderen om batteri kapasiteten for å få høyere ladestrøm? Vill dette medføre andre endringer i ladesyklusen enn at ladestrømmen går opp?
Håper dere har noen svar til meg på dette, da informasjonen trengs i T-Hawk tråden.
Batteriet det gjelder er ett KAN (Sanyo?) 7 cell 2/3A 950mAh batteri på 8,4V, som er orginalt levert med T-Hawken.
Det har blitt nevnt at batteriet tåler opptil 45 grader C hved lading.
Så vidt jeg vet blir batteriet utsatt for ca 8C (litt over 8A) støm trekk i T-Hawken hved full gass og skal da vare i ca 6 minutter.
Noen som har tilgang på fakta over hva som faktisk tåles/er å anbefale om en vil gå litt utenfor 1C grensen på disse batteriene?
For min del så har jeg en 5A hurtig lader (Simprop Intelli lader), men denne gir meg max 950mA i ladestrøm når jeg oppgir kapasitet på bateriet og at det er av NiMh type.
Hva skjer om jeg øker infoen til laderen om batteri kapasiteten for å få høyere ladestrøm? Vill dette medføre andre endringer i ladesyklusen enn at ladestrømmen går opp?
Håper dere har noen svar til meg på dette, da informasjonen trengs i T-Hawk tråden.
Comment