når jeg setter på min Swallow Advance på 11,1V og 900 Mah, lader den akkurat 999 eller 1000 MAh og bruker 69min og 59 sek. men det jeg stusser på er at volten er på 12,2 til 12,5 når den er fredig ladet. satt på batteriet på igjenn på 1000 Mah , da ladet den 149 Mah, og volten kom opp på 12,54 ifølge laderen. (multimetert av den billige typen målte 12,53) er dette å overlade batteriet? vet at 1C er maks ladestrøm for Li-Po, så vil derfor ungå å lade ved 1C så ofte som mulig. dette er vel ikke bra for batteriet, men er det bedre da å lade med 1C?
Unconfigured Ad
Collapse
lading av E-TEC 1000 3S
Collapse
X
-
batteriet er fulladet ved 12.6V og når ladestrømmen synker til 0A. 1C er normal ladestrøm for lipo, har alltid brukt det selv og ser ingen grunn til å lade ved mindre enn det annet enn under "innkjøring" kanskje..Alf Surdal
Hovsherad -
The range should be max 12.2 - 12.4 V (never exceed) - when charging at home, charge at less than 1C and when charging on site use 1C - that way you extend your battery life...Ken Bates
Never Mind the LabelComment
-
Originally posted by Celtic-GriffinThe range should be max 12.2 - 12.4 V (never exceed) - when charging at home, charge at less than 1C and when charging on site use 1C - that way you extend your battery life...Comment
-
Nitt picking TYOR - play it safe...its not necessary (and can be expensive) to stretch the envelope all of the time...only my advice to get the best out of your batteries no matter what the 'experts' say.Last edited by Celtic-Griffin; 11-02-06, 08:56.Ken Bates
Never Mind the LabelComment
-
så da gjør det ingen ting at spenningen er på 12,2-12,4 ? vil jeg få like lang flytid med den spenningen. vet at der er Mah`en som bestemmer hvor lenge du kan fly, men tenkte på at cutoff`en ville slå fortere inn hvis volten var på 12,2-12,4 i starten? (hvis dere skjønner hva jeg mener)Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
Originally posted by Celtic-GriffinNitt picking TYOR - play it safe...its not necessary (and can be expensive) to stretch the envelope all of the time...only my advice to get the best out of your batteries no matter what the 'experts' say.
Jørgen123: Tror ikke du vil merke noen forskjell i flytiden på det lille som mangler hvia du bare lader opp til 12.2-12.4v men du sparer sikkert batteriene dine litt som Ken sierSelv så gidder jeg somregel ikke vente de siste minuttene for at pakka skal bli full. pleier å slå av når laderen er ned på 40-50ma i ladestrøm
Comment
-
ja, men da lader jeg bare på 900 Mah isf 1000. men et annet spørsmål; har 2 stk PQ 2200 3S de får jeg ikke mer enn 1865Mah inn påhva kan dette være? der får jeg 12,6V hvis jeg lader med 2000 Mah
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
Originally posted by tyorSkjønner Ken. Er helt enig der
Jørgen123: Tror ikke du vil merke noen forskjell i flytiden på det lille som mangler hvia du bare lader opp til 12.2-12.4v men du sparer sikkert batteriene dine litt som Ken sierSelv så gidder jeg somregel ikke vente de siste minuttene for at pakka skal bli full. pleier å slå av når laderen er ned på 40-50ma i ladestrøm
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment