Announcement

Collapse
No announcement yet.

bøyd PQ batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bøyd PQ batteri

    jeg hadde et lite uhell med min cub i dag. og da ble mitt PQ 3S 2600 batteri bøyd, og skjevt. prøvde å ta blide, men man så det ikke på blidene. hvis jag kjenner på det kjenner jeg at det er ugjevnt. kan også klemme og bøye litt mere på det.
    er har dette battieriet vært i luften for siste gang?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    Kan jo hende det går i luften snart i hvertfall

    Fra spøk til alvor. har selv ett batteri som jeg nå har hatt i snart ett år og det har vært bøyd med en skikkelig knekk på en gang uten at noe skjedde. jeg bare bøyde det forsiktig tilbake og har ikke merket noe. men du bør jo følge ekstra godt med de neste gangene du lader det for sikkerhets skyld. jeg ville nå ha prøvd det i hvertfall. er jo bare å være litt ekstra fosiktig til man ser om det fungerer som det skal. for eksempel lade det litt mere forsiktig kanskje. bare se nøye etter før du lader det at det ikke ser ut til å være skade på det slik at det kan gå hull (rifter eller sprekkdannelse i folien) for det er vel ikke noe serlig bra.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Har selv ett par Etec-batterier som er virkelig misformet, uten at det har bydd på noen problemer enda
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        men det at jeg kan klemme på det å bøye det skremte meg litt.
        det er ingen rifter eller sprekket i den røde plasten rundt, og kan heller ikke se noen skade på den.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          da kan du trygt prøve det i hvertfall. men for sikkerhetskyld så følg med litt ekstra de første gangene du bruker det
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Du bør egentlig ta av den røde krympeplasten og sjekke om der er skader på folien på cellene. Sjekk for LiPo-lukt. Så sjekker du at ingen kabler ligger i klem. Ser det bra ut legger du på ny krympeplast og prøver.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              har nå føydd flere ganger med batteriet. ingen tegn til problemer.
              da slipper jeg å kjøpe nytt batteri
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment

              Working...
              X