Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket 3S LIPO batteri til E-starter ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket 3S LIPO batteri til E-starter ?

    Interessant å undersøke hvilket batteri dere anbefaler til E-starteren eller tilsvarende?
    Jeg har en Hyperion 2213-24 i flyet og bruker et Polyquest 3S 1500mah.
    Jeg har brukt dette batteriet mye og opplever at det begynner å tape seg litt. Skal uansett kjøpe et nytt batteri og da er det da interessant å høre erfaringene her på forumet å se hva andre bruker.
    Har vurdert et nytt polyquest 3s 1200mah XP fra Elefun. Da må jeg uansett skjære ut i "batteriluka", men det er greit nok. Dette batteriet veier 108 g, et tillsvarende 1500mah veier 122g, noe som kanskje er i meste laget ?

    Hva velger dere ?

    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    Hei,
    Både Flightpower EVO20 1200 3S og Etec 20C 1200 3S er bra alternativer, men prismessig ser det ut til å være lite å hente. Selv er jeg svært fornøyd med Flightpower EVO20 serien etter å ha brukt ThunderPower ProLite i lengre tid.

    En VIP400 pylon med børsteløs motor og ThunderPower ProLite 2100 4S er noe av det heftigste du kan styre med en fjernkontroll! Målte 35000 rpm
    statisk med APC 4.7 x 4.7...
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      bruker e-tec 1800 20C og er meget fornøyd med det. motor er 2213-20 fra hyperion og apc 10*5. batteri veier vel 140g. min erfaring er at e-starteren tåler mye vekt.
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment

      Working...
      X