Announcement

Collapse
No announcement yet.

Li-po pakker - erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Li-po pakker - erfaringer

    Nå har jeg flydd en del først med FP 2500mah (som jeg tok livet av og utelater fra sammenligningen), ei BBP 1600mah og nå får et par dager siden fikk jeg ei FP EVO 20 1800mah (3s1p) pakke i posten.

    Den førstnevnte var helt grei og ble brukt i mini funtanan til jeg glemte å koble fra regulatoren

    BBP pakka har levert helt greit (selv om jeg syntes den var dyr da jeg kjøpte den for over 800kr...). Jeg har brukt den i minifuntana'n sammen med en Nippy 1812/100 og hadde ca. 13 min flytid. I tillegg har jeg mellom 10-15 turer med den i trexen nå de siste dagene.

    Den sistnevnte har jeg nettopp hatt jomfruturen på nå. Har bare hovret litt forsiktig noen minutter. Prøvde å gi på litt i korte burst innimellom. Når jeg gjorde det med BBP pakka sank turtallet en del (ja men det kommer av at du har for mye pitch tenker dere sikkert...) men med den sistnevnte pakka så økte turtallet samt at rexen forsvant oppover! Her var det jammen stor forskjell! Mye bedre respons.

    Det jeg prøver å få frem er at jeg har merket meg at det er STOR forskjell i både pris og kvalitet. Og i mitt telfelle var det den billigste pakka (FP Evo 20 pakka) som leverte betydelig mengder mer strøm enn f.eks BBP pakka.

    Jeg gleder meg til å prøve den nye pakka i funtana'n og håper på enda bedre climb out fra hover osv.

    Noen andre her inne som har gjort seg opp noen erfaringer om ulike pakker og merker?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Har ikke "målt" så mye i det siste, men en av elektroguruene i Sverige har hardkjørt FP EVO-pakker og mener dem er særdeles flinke til å holde spenninga selv på 20C last.
    Mine nyeste FP-pakker er ikke kjørt ennå, skal inn i et fly som må ha stripe å fly fra.
    Fløyet en del med ThunderPower 4S4000 i det siste og dem virker som dem skal, men ved max C-last dropper dem til 12 Volt (3 volt/celle) men holder seg der.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ja det er klart stor forskjell på pakke som ikke alltid henger sammen med pris. Nå skal det vel legges til at prisen er klart på vei nedover.
      Mine 1800 mah/12C pakker til Rexen ga jeg vel rundtt 450 for. De siste 2100/16C pakkene slapp jeg unna med knapt 400 for.

      Den 1600 pakken hadde jeg ikke brukt i Rexen om den ikke er på 15C eller mer...

      Comment


      • #4
        1600mah pakka er på 15C. Det blir litt hovring og noen 8-tall så den presses ikke veldig hardt, men ja, jeg ser poenget ditt. Jeg flyr med Jeti 18A esc og en motor som ikke er av de kraftigste så jeg tror ikke pakka er den som butter i mot først. Det minner meg på at jeg må ha meg ny esc på litt sikt...

        Hvilket merke er 2100mah pakka?
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Align sine egne. De er bra så langt men har ikke fått brukt dem så mye enda.
          Apex sine 2200 mah (15 el 16C) er det siste som får god omtale, fåes til under $ 50,- om man kjøper 2.

          Comment

          Working...
          X