Announcement

Collapse
No announcement yet.

lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lader

    Hei
    jeg tenker litt på å kjøpe meg en ny lader og lurte på om noen med god peiling kanskje kunnehjelpe meg litt?
    hadde før en robbe infinity 2 lader som jeg skulle solgt sjela mi får for å få omgjort salget på :P
    Det hadde seg sånn at modellflymarkedet hadde tatt i bruk noe så genialt som liion lipo..
    dette resulterte jo selvfølgelig at jeg måtte selge infinitien min sånn at jeg kunne få meg noe lipo kompitabelt.
    dette endte opp i en schulze isl 330 fra TogK men jeg har liksom ikke blitt helt venner med schulzen..
    det er noe med å trappe ned fra gromladeren eller noe liker bare ikke brukervennligheten og sånnt..
    starta jo bla med at jeg holdt på å brenne ned huset med en 7.2V gammel nicd pakke som plutselig fikk kontaktproblemer på en av tabsa når jeg lada den og jeg skjønnte ingenting så jeg lot den lade videre selv om den stoppa og starta på nytt hele tiden osv.. etterhvert så begynnte det å lukte litt brent og da så jeg at plast dingesen på enden av pakken var sånn halvveis svidd igjennom fikk meg en liten shocker der ja..
    men men alt endte godt til slutt men har ikke blitt helt venner med den for det.

    så nå ser jeg at infinityen selges med 1-5lipo celler programvare og da ble interresen litt vekket igjen for den laderen da 1-5 skulle passe veldig bra til mitt bruk da jeg bare har 2-3 cellers pakker og kan ikke se for meg at jeg kommer til å kjøpe noe mere enn 5cellers pakker.

    men da var spørsmålet?
    har noen infinity med lipo prog? og er de veldige fornøyde?
    Er det noen her som har noen anbefalninger til lader som topper 330?
    |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
    |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
    |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

  • #2
    Det var nok ikke Shulze laderen sin feil at tabs på pakken var dårlig.

    Uansett anbefaler jeg deg å kjøpe en X-peak (som denbla selges som) hvis du synes softwaren på Shulze er kronglete. Billig og gjør alt det du trenger og litt til. Samtidig er den meget enkel å bruke. Tar ikke like mangeLipo, men 5 lipo og 5A skulle holde til det aller meste...

    Beware: Man må vite litt om batterier og lading uansett hvilken lader man kjøper. Men det er helt klart forskjeller på ladere...
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment


    • #3
      har en swallow og det er vel samme som x-peak tror jeg. hyperion laderen er vel også lik. er veldig fornøyd med min
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        swallow advance er et godt valg.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          også veldig fornøyd med swallow advance. enseste negative er at det ikk er vifte på den så jeg klarer ikke mer enn 0.45A i discharge og da tar det fort noen timer å cykle et batteri.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            jeg sliter også med at den ikke klarer mere en 0.45A i discharge. men jeg prøvde bare for moroskyld å sette laderen slik at det var en vifte som blåste kald luft mot baksiden av laderen. da klarer min opp mon 0.55A! så det er min nye taktikk. det er ikke allverdens men det tar litt kortere tid å cycle
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Hei,
              Bruker selv Schulze ISL6-530D og Graupner Ultra Duo Plus 30 til alle batterityper. Spesielt Graupner laderen vil jeg trekke frem som MEGET bra i forhold til pris. Er usikker på den går for i Norge, men i Tyskland ligger den på ca. 120-130 Euro. Schulzen er mye dyrere, men ikke spesielt bedre....

              Er ikke i tvil om at jeg hadde valgt en Ultra Duo Plus 30 fremfor en Infinity II i hvert fall!


              Ultra Duo Plus 30 Spec:

              Operating voltage 12 V car battery
              Car battery size min. 30 Ah
              Mains PSU 230 V/12 V= min. 15 A
              Charge output 1: 1 - 30 cells NiCd-/NiMH 1 - 10 cells LiIo-/LiMn 2 - 24 V lead-acid
              Charge current 100 mA - 7 A (150 W max.)
              Discharge current 100 mA - 5 A (50 W max.)
              Charge output 2: 4 - 8 NiCd-/NiMH cells
              Charge current 50 - 500 mA (in 50 mA steps)
              Dimensions approx. 153 x 135 x 40 mm
              Weight approx. 750 g


              (Se også Seite nicht gefunden – Roke Modelle)
              Last edited by voltz; 25-03-06, 19:18.
              Hangar:
              Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

              "In thrust I believe"

              Comment


              • #8
                Orbit Microlader, Manfred Escher Mediengestaltung | escher.co (1-30celler, 6A max/190W)
                Ligger litt over 330 i pris men har tilsvarende mer muskler (330 har 135W max)
                Orbit har en veldig enkel meny, faktisk enklere enn Infinity2.
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Må bare si meg enig med Haldor, Orbit laderne har en utrolig enkel meny, jeg har selv hatt en Microlader Pro i snart 5 år og er kjempefornøyd. Kikka endel på menyen på en Infinity 2 til en kompis og den var forvirrende i forhold til Orbiten min.
                  Arngeir Blakseth

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jj
                    Det var nok ikke Shulze laderen sin feil at tabs på pakken var dårlig.

                    Uansett anbefaler jeg deg å kjøpe en X-peak (som denbla selges som) hvis du synes softwaren på Shulze er kronglete. Billig og gjør alt det du trenger og litt til. Samtidig er den meget enkel å bruke. Tar ikke like mangeLipo, men 5 lipo og 5A skulle holde til det aller meste...

                    Beware: Man må vite litt om batterier og lading uansett hvilken lader man kjøper. Men det er helt klart forskjeller på ladere...
                    Er det 5 lipo og 5A eller er det 5 lipo eller 5A? Kjøpte en Simprop IntelliSpeed (5S/7A), men 7A klarer den knapt ved 3S! Skulle vært påbudt å angi maks ladeeffekt(W) på utsiden av esken og ikke bare i bruksanvisningen.

                    Fred
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      swallowen jwg har er vel den samme som x-peak og den takler 5A ved 5S. men man må være ops på at da trekker den 8-9A fra strømforsyninga.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        hvilken

                        funksjon eller hvorfor er det bra å cycle li-po batterier?

                        dersom en ikke har cycle funksjon på laderen.. er det da like bra/ samme effekt og lade / utlade med laderen en 4-5 ganger?
                        mener å ikke utlade via modellen... men laderen..

                        Comment


                        • #13
                          skulle vel bli det samme det
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X