Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere software Hyperion ladere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradere software Hyperion ladere?

    Har en god gammel Hyperion EOS 0610i DUO som har vært trofast i alle år, men aldri oppgradert software (har i dag ver.1.1). Har nå behov for å lade ut batterier gjennom laderen, og ser nyere software gir den muligheten. Men var ikke enkelt å få til. Noen som har gjort det nylig på en Hyperion lader?

    Ser ut til at programmet på Hyperion sin hjemmeside, og softwares til ladere er ganske gammelt. Men skulle gå greit for min del, da selv gammel software vil være en update.

    Laster ned EOS Suit programmet. Men når jeg skal installere sier den at NET.Framework v.3.5 kreves, og tar meg til NET.Framework sin netside. Når jeg kjører den siste installasjonen sier den bare: Du kjører allerede 4.8 eller nyere.
    Så da får jeg ikke installert Hyperion Suit.

    Alternativet er at Hyperion har også en liten run file utility program for EOS 0610i DUO v.2.4 for direkte upgrade med tilhørende .bin fil.
    Når jeg kjører denne så finner programet USB adapteren som må brukes (HP-TI-PRGUSB). Update bar går helt opp til 99% med grønn LED på USB adapteren. Men så når den kommer til 99% får jeg beskjed om "found not target device"...

    Lekt litt med forskjellige baud rate og built-in-USB / Futaba J. Og da går den bare opp til ca 7-12% og med meldingen "Device ID not found"


    Så hva nå?


    Jan e. Lohne

  • #2
    Fant løsningen:

    Siden laderen hadde så gammel software så hadde den ingen egen reboot funksjon under oppdateringen. Løsningen var å dra ut power supply til laderen, for så å plugge den inn igjen for å simulere reboot. Da startet den oppdateringen.
    Jan e. Lohne

    Comment

    Working...
    X