Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion Batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion Batterier

    Noen som har erfaring med Disse LiPo batteriene? Ser de har fått de inn hos elefun.
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Hei,
    Har et par Hyperion 3S 2100 pakker som jeg har brukt en stund og de har fungert meget bra. Det skal nevnes at de lever en ganske anstrengt tilværelse i en 400 size pylonkjerre med strømtrekk rundt 40A kontinuerlig. Går unna som bare fy!
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      Høres bra ut, da jeg har bestilt meg ett 3s1200 batteri. Får nok en snill tilværelse foreløpig ihvertfall, med max 10A trekk.

      Hvis jeg ikke glemmer det tilkoblet og tapper det ut da, noe jeg har en stygg uvane med....
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #4
        Hyperion Litestorm batteriene er de samme cellene (Enerland som er produsent) som brukes i Polyquest XP og Flightpower EVO 20 batteriene. Så er vel egentlig pris/leveringstid som er interessant disse imellom.
        Arngeir Blakseth

        Comment


        • #5
          Høres jo bra ut.
          Skal prøve å kjøre inn batteriene litt bedre enn jeg har gjort. Forsiktig belastning er ikke noe problem med det snille oppsettet jeg har.
          Så er det bare å ha tålmodighet til å lade det sakte opp
          Morten Myklebust.
          Yrke Fisker.


          Sky Raider MachI K.I.A.
          PT-20 K.I.A.
          Pibros Mk I, II & III K.I.A.
          Corsair 60 Lever trygt uten motor.

          Comment


          • #6
            Fikk batteriet i dag. Ladet det på 1/5C, litt reparasjon på motor og esc og så var det ut å prøve. Fyttirakkernsin for en forskjell fra mitt litt herpa PQ 3s850mAh 10C til Ny-batteriet. Tipper minst 30% mere effekt på full trottle.
            Fløy mest veldig rolig i 12-14 minutter, så tok jeg det inn og satte det på lading på 0,4C.
            Her skal ingenting overlates til tilfeldighetene. Skal prøve å lade snillt og få det til å vare lengst mulig.
            Morten Myklebust.
            Yrke Fisker.


            Sky Raider MachI K.I.A.
            PT-20 K.I.A.
            Pibros Mk I, II & III K.I.A.
            Corsair 60 Lever trygt uten motor.

            Comment

            Working...
            X