Announcement

Collapse
No announcement yet.

230-12V omforming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by galmania
    Jeg har rett og slett et 12V batteri stående inne, med en liten 12V lader koblet til som justerer seg selv etter spenningen på batteriet og lader når spenningen faller. Veit ikke om det er bra eller ikke, men har fungert for meg. Ellers bruker jeg et mindre 12V batteri som jeg lader etter behov.
    Om det er et syrebatteri utvikler det knallgass når det lades. Ville kanskje vert litt forsiktig med røyken der inne for å si det slik..
    Anders Hauge

    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

    www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

    Comment


    • #32
      Originally posted by andersh
      Om det er et syrebatteri utvikler det knallgass når det lades. Ville kanskje vert litt forsiktig med røyken der inne for å si det slik..
      Ja huff bilbatterier må alltid lades ute. de smeller værre en noe lipo. sprengte batteriet i traktoren min i forige sommer. der står batteriet nedi en kasse også hadde det stått på lading. glemte å ta ut kontakta på laderen før jeg koblet av. og en gnist der var nok til å antenne knallgassen som ydligvis lå rundt batteriet. det smalt som ett haglegever og hele toppen av batteriet var borte. fant den 20m bak traktoren. Hadde heldigvis ikke trynet over når det skjedde.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      Working...
      X