Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer Volt og mer Watt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    AXI 4130/20 med APCE 17x10 prop og Poly Quest 4000 mAh 8S. Det er nok kraft.

    Comment


    • #17
      Originally posted by tahustvedt
      AXI 4130/20 med APCE 17x10 prop og Poly Quest 4000 mAh 8S. Det er nok kraft.
      Hvor stort var den Spitfiren og hvor lang flytid får du ut av denne pakken?

      Hva ble totalvekten på flyet foresten?
      - Frank A -

      Comment


      • #18
        Totalvekten uten lydanlegg er 5960 g og jeg har en flytid på ca 17 minutter hvis jeg strekker den, men ville ikke flydd mer enn maks 15. Deler det vanligvis opp i to turer. Lydanlegget øker vel vekten med ca 400 g tenker jeg, har ikke veid det. Høyttalerne veier 160 g hver, forsterkeren rundt 40 tenker jeg og batteriet ca 50-60 g.

        Flyet har 184 cm vingespenn og er i skala 1:6. Sikkert samme skala som din hurricane tenker jeg. Jeg tror nok at flyet ditt kommer til å trenge nesevekt, så da kan du egentlig bruke en tyngre motor som tåler mer. For eksempel 5330/18 eller 24.
        Last edited by tahustvedt; 15-04-06, 20:14.

        Comment


        • #19
          Må nok komme meg hjem å veie flyet, slik at jeg får noe mer fakta på bordet.

          En 5330.. da trenger jeg vell enda mere batteri...? Det er jo hele tiden en vurderingssak om man skal velge elektro eller glow, men man er villig til å strekke seg langt for å slippe griseriet som glow fører med seg. Ikke for det, jeg har flere glow fly jeg.
          - Frank A -

          Comment


          • #20
            Ja. Om man kjøper et stort batteri kun for et enkelt fly så blir det dyrt. Du kunne jo gått for 9S2P og kjøpt flere av samme batteritype som du har fra før. Jeg kjøper stort sett bare 4S pakker som jeg kan bruke i alle modellene mine og kobler de som nødvendig i flyene.

            Med 5330/24 på 9S eller 10S kan du faktisk snurre en 21" propeller uten problem og ha veldig mye krefter. Skal søke på RCUniverse hva en sånn Hurricane vanligvis veier.

            Comment


            • #21
              Ser at de veier fra 5500 til 7200 g med glow og at de trenger en del vekt i nesa. Fint fly! Spesifikasjonene sier .60-1.20 motor. Den flyr nok supert med 4130/20 den også om den ikke veier mer enn 6 kg.

              Comment


              • #22
                Det er jo helt klart at det er en mulighet for å kjøpe flere batteri av samme typen. Det er jo klart at jeg kan vurdere å kjøpe 4S batterier i stedet for etter hvert. Tror jeg skal forsøke å holde vekten nede, så jeg kan gå for en 4130/20 motor.

                Men Hurricane var jo ikke noe fly som hadde de mest akrobatiske bevegelser i luften originalt, men jeg mener at et modellfly bør ha nok motor til å berge det ut av eventuelle krise situasjoner.

                Er det noen som bruker NiMh eller NiCd batteri i større fly da, i stedet for LiPo? Det gir jo litt mer vekt, men de har jo også sine fordeler, som bl.a at ladetiden kan bli redusert.
                - Frank A -

                Comment


                • #23
                  Det gå også an. 2500 li-po er jo forferdelig billige hos www.griffin-models.com nå da så det spørs om Ni-MH blir billigere.

                  Jeg tror ikke flyet blir noe tyngre om du går for 5330/24 og 9S/10S fremfor 4130/20 og 8S fordi du må ha såpass med nesevekt uansett. Da har du i hvertfall mulighet til å få mer kraft, spesielt med 10S hvor du antageligvis vil kunne gå rett opp med rett propeller. Se litt rundt på RCGroups etter andre som bruker dette oppsettet i andre fly.

                  Comment

                  Working...
                  X