Unconfigured Ad

Collapse

varme på lipo.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skjefen
    • Mar 2006
    • 93

varme på lipo.

Er litt usikker jeg nå, synes at lipo batteriet mitt blir så varmt når jeg flyr. Hvor varmt er det fornuftig at det blir?
    Har jo selvfølgelig ikke noe å måle temp med, men gjetter på at det blir 30-40 grader.

Motor er en 9 pols outrunner 1750 kv(rpm) som ikke skal trekke mere en 15 amp max
    TWM 25 amp regulator.
    Batteriet er et bpp (tror jeg) 1500 mah 10c.
    Propel en gws 1148, i mangel på noe bedre.
    Fly GWS Slow Stick.

Hjelp motas med takk!
    Roy Harald Amundsen
    Alias skjefen

u-can-do 3d Giant med FTL45
    Reactor 3d med 55AX
    hobbico twin star med 2X GMS40
    Extra funtiger med 46 AX
    Flip 25 med 25 FX
    katana v2 70 med 70T
    telemaster med 61.

edge 540 depron
    no liemit depron

Esky lama v4
    Kyosho consept 30

flere crawlere og masse 1:18 biler.
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

mine batterier kommer fort opp i 50C i strykeren nå på sommeren. Tror ikke det er noe problem for meg så da går vel 40C fint for deg
    Alf Surdal
    Hovsherad

Comment

• jj
      • Nov 2002
      • 1327

Vil tro du drar for mange ampere med det oppsettet uten at jeg kjenner motoren din. Vil tro du har for stor proppell eller at oppsettet var beregnet for 2 celler...
      Når Lipo-batterier blir varme er det normalt fordi man belaster dem for mye eller i grenseland. Maks er som regel 60 grader på Lipo

Gå ned til 10x4
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Her er en fersk måling fra i ettermiddag. Batteriet når kroppstemperatur først etter landing. Det skyldes vel at føleren er utenpå pakka og den er varmere inni mens man flyr. Tror jeg har rimelig bra gjennomstrømming av luft i flykroppen. Har tidligere målt opp til 44 grader. Legg merke til den positive effekten høyere temperatur (+30 C) har på ytelsen til batteriet! Tror grensa for sunn temperatur ligger på et sted mellom 50 og 60 grader C, men ikke ta det for god fisk....

Fred
        Attached Files
        Fred Larssen

Comment

• kim_andre
          • Jan 2006
          • 144

Originally posted by skjefen
          Er litt usikker jeg nå, synes at lipo batteriet mitt blir så varmt når jeg flyr. Hvor varmt er det fornuftig at det blir?
          Har jo selvfølgelig ikke noe å måle temp med, men gjetter på at det blir 30-40 grader.

Motor er en 9 pols outrunner 1750 kv(rpm) som ikke skal trekke mere en 15 amp max
          TWM 25 amp regulator.
          Batteriet er et bpp (tror jeg) 1500 mah 10c.
          Propel en gws 1148, i mangel på noe bedre.
          Fly GWS Slow Stick.

Hjelp motas med takk!
          Hei..

Det er helt normalt at du får litt temp på batteriene dine under utladning..
          Får det på mine og..
          Men vist de blir så varm under lading, da kan du begynner å bekymre deg..!
          M.V.H
          Kim-Andrè
          Kimvag@hotmail.com

Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

Comment

Working...