Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hotteste batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Man må vel også ha en spesiell lader også da?
    Hvor selger de KAN1400 da?

    Comment


    • #17
      Her får du KAN 1400 pakker: www.rcmodeller.net.
      De ligger ikke ute på nettsiden, men vet at de har fått inn et parti 9,6 v 1400 mah. Send de en mail, så får du sikkert napp, hvis de ikke allerede er tom.
      KOKAM skal visst komme innen om ikke alt for lang tid, men de krever lader for Lithium batteri og må handteres med forsiktighet. Hvis de behandles uriktig (lodding med for mye varme, kortsluttning, feillading osv.) så kan de både ta fyr og i verste fall eksplodere. Verneutstyr (minimum beskyttelsesbriller) anbefales ved jobbing/handtering av disse.

      Comment


      • #18
        Hva er størrelsen på KAN 1450?
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #19
          Her har de det du trenger!

          Jeg har handlet hos denne butikken med stort hell.
          Meget bra service og uslåelige priser. Kanskje kan du få en "gave" fra USA I så fall kan du regne med ca 70% rabatt i forhold til norske priser, og dette inkluderer porto.

          Loading...

          Comment


          • #20
            Snakket forleden med http://www.rcmodeller.net./ om Kan 1400 cellene, de skal vistnokk tole intil 20A uttak. dette er vel mitt i blinken for 480 motorer og tilsvarende børsteløse?

            En ting til med Li-ion/Li-poly. Det er raportert om batterier som har brent ned biler og fly som har tatt fyr etter krasj. Det kan ikke stresses nokk at all handtering og lagring av slike celler, må foregå på dertil egnede steder (brannsikre) og de må aldri stå uten tilsyn under ladding. Dette blir i stadigt større grad stresset på internationale e-forum etterhvert som ulykkes raportene strømmer inn.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #21
              Jeg ville IKKE kjøpt li-poly batterier! Sammenlign med Ni-CD: De har mye kortere levetid (ikke for hver gang man lader de opp, men total levetid i år), de må behandles med STOR forsiktighet, de er veldig lite robuste. Ni-CD er så absolutt ikke effektive i forhold til vekt, men jeg har hatt Ni-CD batterier som har ligget lagret i 20 år(!) fra bestefaren min, og de har virket like fint etter jeg har ladet de opp og ned to ganger! Det kunne man bare drømme om med nyere batterityper. Hvis du vil ha noe sikkert, og som tåler og hardlades uten av og i verste fall eksplodere, så kjøper du Ni-CD. Da kan du heller ha med deg en 12 volts lader der hvor du flyr, og lade opp pakka på stedet, siden Ni-CD tåler og hurtiglades på 15-20 min. Det gjør jeg...

              Comment


              • #22
                Joda, LiPo skal behandles korrekt og lades med riktig lader. Men alle skrekkeksemplene som presenteres her for å fortelle folket at disse er livsfarlige er egentlig å regne som skrekkpropaganda. ALLE batterier skal behandles som produsentes anbefaler! Følges dette skal det ikke kunne oppstå personskade ellers hadde ikke produktene vært å få kjøpe i det hele tatt.
                Lader du et blybatteri med dårlig lufting og tar av ladeklemmene så KAN også det eksplodere... osv.
                LiPo regnes som framtiden innen batteriteknologi, utviklingen er så kjapp at det er vanskelig å fatte hva som skjer. Du får kjøpt 70grams 1200mAh LiPo-pakker i dag som kan belastes med opptil 8 ampere, og da kan du fly acro med en depron-sak i 15-25 minutter etter hvor godt throttlemanagement du har.
                Nei, vil du prøve lettvekts elektro som et alternativ så ikke la deg skremme av alle uttalelsene men heller utnytte den heftige nye teknologien og følg boka.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                Working...
                X