Unconfigured Ad

Collapse

1800 mA inn på 2200 mA Lipo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

1800 mA inn på 2200 mA Lipo

hei.

jeg lurer på hvorfor jeg bare får inn 1806 mA og 1803mA inn på mine 2200 PQ 3S pakker? jeg har gullkontakter på batteriene, og 15 cm lange ladekabler. dette skjer hver gang jeg lader pakkene mine. de er ladet ut til low voltage cutoff slår inn. jeg bruker en Swallow Advance lader.
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

ingen som har noen ide?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK

Comment

• dagauss
      • Dec 2005
      • 121

Nå kjenner ikke jeg nøyaktigheten til laderen din, mah er ikke trivielt å måle nøyaktig.

Men det som er helt sikkert, er at cut-off i regulatoren ikke skjer når batteriet er tomt, men en god stund før. Det er bedre med cut-off for tidlig, enn for sent (uopprettelig skade).

Det kan selvfølgelig være litt skjev balanse mellom cellene, men jeg syntes det hørtes ok ut med 1800mah på et 2200mah batteri.
      heltpropell.com
      Trondheim MFK

Comment

• jørgen123
        • Jul 2005
        • 706

jeg får 1800 ma inn på batteriet om jeg bruker en skyborne 25, skyborne 50, eller en hyperion titan 50 regulator. batteriene er ladet via en PQ PCM guard, og en vanlig ladekabel av samme tykkelse som batteriet
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Hva er LVC satt til?

Det er normal sunn lipobatteribruk å ikke benytte mer enn 80% av nominell kapasitet dvs 1760 mah i ditt tilfelle.

Bruker du mer enn dette så er trolig batteriene dine svært nærme eller under 3 volt/cell når de nærmer seg utladet om du da tar høye strømtrekk.

Comment

• jørgen123
            • Jul 2005
            • 706

på hyperion regulatoren er den satt til 2,8 eller 2,9V celle, som standard fra fabrikk. jeg skulle hatt E-Meter for å justere det opp
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK

Comment

• jj
              • Nov 2002
              • 1327

Om du lader opp 2200mah vil det si at du garantert har tatt ut for mye. Dette tar batteriene skade av som nevnt i tråden her.
              Tipper at om du flyr på mindre gass vil du få ut mer før low cut off slår inn.
              Så med andre ord skal du være glad du bare får inn 1800mah. Det vil si at regulatoren gjør jobben godt.

Det samme gjelder NiCd og NiMh celler. Om du klarer å ta ut så mye er det veldig lite effekt i cellene. Dog tar de ikke like stor skade av det.
              Jo Grini
              http://vimeo.com/jojoen
              http://www.youtube.com/jojoenno
              http://www.jojoen.no/

Comment

Working...