Unconfigured Ad

Collapse

Flightpower/Duralite LiPo batterisystem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Flightpower/Duralite LiPo batterisystem

Jeg har kjøpt meg en pakke med en 2500mAh 2-cellers lipo pakke og en Duralite spenningsregualtor. Jeg skal bruke den som mottaker strømforsyning i en 2,5m Beaver (jada - den jeg vant..). Koblet til denne regulatoren er det en bryter og ut fra bryteren kommer det en ladekontakt. Ledningene til bryteren går alle inn i regulatoren, det er ikke noen ledninger direkte til batteripakken derfra. Har to spørsmål rundt denne løsningen.

1) Er dette bare en "by-wire" bryter slik at det går litt strøm så lenge det er koblet til, eller er den fysisk koblet inn mellom LiPo batteriet og regulatoren slik at det er helt brutt, og at jeg bare ha batteriet tilkoblet til regulatoren hele tiden?

2) Det er som nevnt ladekontakt på bryteren, men lade LiPo I flyet? Vi vet jo alle hvordan det gikk med Jo'en i fjor... Nå var det riktignok kjørebatteri, men jeg er nå skeptisk uansett jeg. Hva mener dere?
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • william123
    • May 2005
    • 2330

en venn av meg har en slik duralite regulator.
    hvis jeg ikke tar helt feil ma batteriet stå tilkoblet hele tiden for å levere strøm
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Ikke for å være vanskelig men et batteri som ikke er tilkoblet kan da umulig levere noe strøm???
      Hva er det jeg ikke forsto?

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

øøø, det kan være jeg som ikke forsto helt. men på den duraliten til han kompisen re det ingen bryter som jeg kan huske
        kanskje jeg tar feil
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Om regulatoren trekker strøm eller ikke med bryteren i OFF, kan du sjekke med et multimeter.
          Risikoen ved lading av Lipo i fly kommer bl.a. an på hvilken lader man bruker. Det er en fordel å bruke en dedikert 2S lader. Da slipper man å bekymre seg for feil spenning. Lader man via en ballanserer er det rimelig trygt, men dette er vel uaktuelt i forbindelse med den ladekontakten du nevnte. Tror det beste er å bruke Lipo med innebygget overladdingsbeskyttelse/ballansering.

Fred
          Fred Larssen

Comment

• Celtic-Griffin
            • Oct 2004
            • 873

Originally posted by william123
            øøø, det kan være jeg som ikke forsto helt. men på den duraliten til han kompisen re det ingen bryter som jeg kan huske
            kanskje jeg tar feil
            Its available with and without.
            Ken Bates
            Never Mind the Label

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

det forklarer saken!
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

Comment

Working...