Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lav spenning på kildebatteriet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lav spenning på kildebatteriet

    Hei

    Laderen min klager stadig vekk på at voltspenninga blir for lav på kildebatteriet, og tenkte på et powersupply eller batterieliminator.


    Ser at både biltema og clas ohlson har noe. Er disse brukbare mon tro?


    Biltema:

    Batterieliminator
    Omformer vegguttakets 230 V vekselstrøm (V AC) til 12 V likestrøm (V DC). 12 V-apparater som krever maks. 5 A, kan koples til. Beregnet for hjemmebruk innendørs. Utstyrt med en elektronisk overbelastnings- og kortslutningsbeskyttelse på 12 V-siden. Leveres med 1,7 m ledning.
    Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no

    Clas Ohlson:

    Nettaggregat. Stabilisert justerbar utspenning 3/5/6/9/12/13,8 volt. Maks belastning 3-12V = 2,5A, 13,8V = 2,2A. Polskrue med kontakt for bananplugg eller kabelsko. Leveres med syv utskiftbare batteriplugger med polvending og 1,25 m kabel med ringkabelsko. Størr. 140x80x43 mm. Clas Ohlson

    Nettaggregat Mascot 9320. Switchende som klarer høy uteffekt. Egnet for mobilt radio- og telefonutstyr etc. 1,8 m kabel. Størr. 130x87x46 mm. Utspn 13.2V og 5A Clas Ohlson




    Eller skulle man bare gått for Graupner, f.eks: Siden finnes ikke
    Last edited by Lostfields; 24-06-06, 08:13.

  • #2
    Kommer vel litt an på hvor høy ladestrøm du trenger. Jeg bruker en av de fra Clas Ohlsson, produktnr: 32-6318

    Har enda ikke opplevd at den leverer for lite til mitt bruk. Lader stort sett mottagerpakker og små lipopakker (1-2 A ladestrøm), men da kan jeg også kjøre to ladere på den samtidig. Billig var den også

    Comment


    • #3
      Heisann

      Ja, så på den, men likte bedre Eliminatoren (artikkelnr 36-1169) på Clas Ohlson men måtte lage med en liten omformer da den hadde sånn batteriplugg.

      13V og 4,8A leverer den

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lostfields
        Hei

        Laderen min klager stadig vekk på at voltspenninga blir for lav på kildebatteriet, og tenkte på et powersupply eller batterieliminator.


        Ser at både biltema og clas ohlson har noe. Er disse brukbare mon tro?


        Biltema:

        Batterieliminator
        Omformer vegguttakets 230 V vekselstrøm (V AC) til 12 V likestrøm (V DC). 12 V-apparater som krever maks. 5 A, kan koples til. Beregnet for hjemmebruk innendørs. Utstyrt med en elektronisk overbelastnings- og kortslutningsbeskyttelse på 12 V-siden. Leveres med 1,7 m ledning.
        Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no
        Jeg bruker denne eliminatoren til min Hyperion eos5i, og den fungerer utmerket. Har ikke belastet den mer enn 1A på 3S lipo, men regner med den klarer mer.

        Siden den er så billig er ikke det store tapet om den ikke skulle fungere tilfredstillende over tid..

        EDIT: Min er visst ikke kjøpt på Biltema, men har samme specs, og ser nesten helt lik ut. Er vell den samme tenker jeg.
        Tore

        www.skalamodellflyklubb.no

        Comment

        Working...
        X