Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ballanserer - LBA6 5S, gåen pære?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ballanserer - LBA6 5S, gåen pære?

    Hei

    Jeg har en Hyperion LBA6 5S ballanserer, men når jeg kobler den til batteriet mitt (1800 mAh, Align) så blinker pære for celle 1 rødt, celle 2 grønt, celle 3 rødt - dette gjør den 3-4 sett (1 blink, 3-4 omganger).

    Når den har blinka runden sin ferdig så blinker dem i et utrolig fort tempo (lyser nesten konstant), men da har celle 1 plutselig slutta å lyse - hva er grunnen til det?

  • #2
    ubalanse..

    Sån umiddelbart så høres dette ut som en normal oppførsel og bare balansereren som reduserer spenningen på celle 2 og 3 ned til celle 1. Desto fortere de blinker jo større er forskjellen mellom cellene så det høres ut som om det er litt ubalanse i pakka di ja..
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Hei

      Har en slik selv. Oppfatter jeg deg riktig så er dette når du kopler opp mot batteriet uten lader på? Den cellen som ikke lyser har mindre spenning enn de andre. La den stå å jobbe. Til slutt er alle lys slukket og pakken din er ferdig balansert. D.v.s. mindre enn 0,02 V i diff pr. celle. Mulig du må trykke på Mode/Reset knappen en gang.

      Har du ikke manualen finner du den her: Siden blev ikke fundet - El Fly

      En balanserer som forøvrig, etter min mening, fungerer bra.

      Comment


      • #4
        Jeg lot den stod slik som du sa, deretter lada jeg den opp igjen med balansereren.

        Nå skjer følgende når jeg kobler den til batteriet igjen:
        Da blinker "Celle 1 = rød, Celle 2 = grønn, Celle 3 = rød" 1 gang, 5 omganger. Når den har blinka de 5 omgangene så lyser ingen av pærene.

        Etter at jeg var ferdig med ladingen lyste kun Celle 2 grønt.

        Comment


        • #5
          nå skjønner jeg det, takk for manualen da ser alt ut til å være greit med batteripakka mi da

          Comment

          Working...
          X