Unconfigured Ad

Collapse

Hyperion EOS 5i eller Swallow Advance AC/DC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skycam
    • Jun 2006
    • 28

Hyperion EOS 5i eller Swallow Advance AC/DC

Sitter å vrir meg her og prøver å gjøre et valg på hvilken lader jeg skal velge,
    Sånn som det ser ut nå så står valget mellom Hyperion EOS 7i med LBA6 balancer eller TunderPower 1010c Lader med TP210 cell balancer.

noen som kan hjelpe meg med å ta en avgjørelse? Har i utgangs punktet ikke behov for å lade annet en Lipo pakker.

All hjelp mottas med takk
    John
    Last edited by Skycam; 16-07-06, 14:12.
  • Lorents
    • Mar 2006
    • 348

Originally posted by Skycam
    Sitter å vrir meg her og prøver å gjøre et valg på hvilken lader jeg skal velge,
    Sånn som det ser ut nå så står valget mellom Hyperion EOS 7i med LBA6 balancer eller TunderPower 1010c Lader med TP210 cell balancer.

noen som kan hjelpe meg med å ta en avgjørelse? Har i utgangs punktet ikke behov for å lade annet en Lipo pakker.

All hjelp mottas med takk
    John
    Hei John,

Har selv en 1010 med 210 og det er veldig bra saker for lading av lipo batterier. Når laderen og balansereren er koblet sammen med dataledningen er det masse snasne sikkerhetsgreier som gjør det mye tryggere å lade lipoer. Den kan kun lade lipoer og da opp til 10S. Det dumme med balansereren er at den kommer med ThunderPower balanserer plugger og da må du prøve å finne noen som har overganger til den typen batterier du bruker.

Har også hørt mye bra om Hyperion laderen og balansereren. Balansereren kobles vel mellom lipoene og fungerer både som en bleeder og en limiter og skal da kunne hindre at lipoer overlades. Laderen og balansereren tar vel bare opp til 5S så vidt jeg husker. Det holder i massevis til en trex, men hvis du skal ha noe større etterhvert må du regne med å kjøpe nytt. Vet ikke om denne kommer med overganger til de vanligste balanserer pluggene, men det er ihvertfall lett å skaffe overganger til den.

Lykke til
    Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

Comment

• Skycam
      • Jun 2006
      • 28

Takk for svar, Har sett på ThunderPower og Flight power batterier og har funnet overganger til disse så det blir ikke noe problem.

Men på søk etter utstyr så har jeg selvfølgelig også kommet borti FMADirect og deres Cellpro 4S Charger/Ballancer (http://www.fmadirect.com/detail.htm?...116&section=45) som ser fin ut og er rimelig. Den støtter Thunderpower batterier og Cellpro batterier. Så nå er jeg enda mer usikker på hva å velge

Huff er ikke lett dette her.
      Lurer på om kansje Cellpro er beste dealen i og med at den ikke er så dyr så kan jeg kjøpe en kraftigere en når det behovet melder seg.

Comment

• Lorents
        • Mar 2006
        • 348

Kjenner ikke til den, men den ser grei ut den FMA laderen. Skal lese litt mer om den.
        Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

Comment

• Lorents
          • Mar 2006
          • 348

Ser veldig bra ut den FMA laderen. Helt perfekt for Trex batterier
          Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

Comment

• Skycam
            • Jun 2006
            • 28

Da er lader og 2 stk. Cellpro 2150Mah og batterier bestilt. Så da er det bare å vente og se

Comment

Working...