Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apache balancer 505 og hyperion batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apache balancer 505 og hyperion batteri

    Har en Apache Smart Balancer & Guard 505, og vil gjerne benytte denne til å balansere et 3 cellers Hyperion LiteStorm batteri. (Har balansererutgang)

    For meg ser det ut som at dette skal kunne fungere uten modifikasjoner. Både ut ifra info fra nettet og målinger på balanserings kontakten.

    Når jeg kobler til balansereren så lyser kun den grønne lampa som indikerer at det er OK/eller ladet ferdig. Og det er jeg ganske sikker på at ikke stemmer.

    Er det noen som har pinneoppsett/forskjell mellom Apache/eTec og Hyperion balanseringskontakt?
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Originally posted by baard@teba.no
    Har en Apache Smart Balancer & Guard 505, og vil gjerne benytte denne til å balansere et 3 cellers Hyperion LiteStorm batteri. (Har balansererutgang)

    For meg ser det ut som at dette skal kunne fungere uten modifikasjoner. Både ut ifra info fra nettet og målinger på balanserings kontakten.

    Når jeg kobler til balansereren så lyser kun den grønne lampa som indikerer at det er OK/eller ladet ferdig. Og det er jeg ganske sikker på at ikke stemmer.

    Er det noen som har pinneoppsett/forskjell mellom Apache/eTec og Hyperion balanseringskontakt?
    Dersom du bruker de overgangene som følger med burde det bli riktig.
    404 Not Found
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Apache balancer 505 og hyperion batteri

      Fikk det til å fungere etter at batteriet hadde stått til lading en liten stund. Regner med at kanskje en av cellene var under minimumsspenning.

      Takk for svar anyway....
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X