Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanserer til EVO 20 2150 Mah

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanserer til EVO 20 2150 Mah

    Hei,

    Fikk i dag mine batteri. Av en eller annen grunn hadde jeg tenkt å bruke den gamle balansereren som jeg brukte på min EVO 20 1800 Mah. Men nå ar de endret kontakt og i tillegg har FP følgende notat på disse batterien :

    "Please note this pack features the new Hi-Rate FlightPower V-balance System connector for charging/balancing."

    Etter hva jeg kan forstå er ikke denne på markedet enda. Er det noen som kjenner til noen andre produkter som jeg kan bruke.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    Du kan kjøpe en overgang fra Flightpower til den gamle typen balansering og motsatt, her. Se etter HIGHRATE 3S - CLASSIC 3S ADAPTOR. Er forresten ikke på lager enda, men jeg regner med at de jobber med å skaffe dette kjapt, ellers setter de mye på spill (sikkerhet blant annet).

    Comment


    • #3
      The adaptor pigtail will be available in the very near future and issued free by Griffin to buyers of the New Formula packs.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment


      • #4
        Ken, vet du hvorfor det ikke finnes noen adapter til 5S fra classic til highrate?

        EDIT: Finnes ikke til 4S heller. Det ser nå ut som om alle pakker fra 2-12S får sin egen ledning (kommer til å bli noen sånne ledninger hos meg...).

        Comment


        • #5
          "Lader" denne balansereren cellene individuelt, eller lader den pakken via ytterpunktene (powerkablene) og tapper celler med høyere spenning?
          Dersom det siste er tilfelle, hva menes med "Hi-Rate V Balancer connectors".
          Er det bare nok en ny type kontakt for å få solgt adaptere?
          Fred Larssen

          Comment


          • #6
            northwood: Jeg vet det vil komme overganger når ladningen med nyeste sort FlightPower kommer hos min "lokale" dealer. Dette er overganger som gjør at du skal kunne lade på "vanlig" måte og bruke den gamle balanseren. Jeg venter selv utålmodig på et par 4S-pakker
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Typisk det... disse batterigutta skifter jo balansererplugger oftere enn noen skifter undiser...

              Flightpower hadde først de enkle pluggene som så ut som store servoplugger, så kom de med IDC plugger. Nå har de har også begynt å lage noen batterier med ThunderPower balansererplugger, er det disse som er på denne pakken eller er det en tredje type?
              Hvor er lipoen din a?

              www.airheads.no
              www.bmk-rc.com/

              Comment


              • #8
                Ok, så du har skifta undiser 2 ganger siden først FP pakke, er det slik vi skal tolke det? Jeg lurer på om jeg helst vil stå "up wind" senere om det går bra

                Comment


                • #9
                  Up wind kan være en god ide ja

                  Neida, må stort sett skifte undis etter hver flytur så det burde ikke være så ille...
                  Hvor er lipoen din a?

                  www.airheads.no
                  www.bmk-rc.com/

                  Comment


                  • #10
                    Se det du, trodde du var forbi det stadiet det bena rister og skift er påkrevte jeg

                    Comment


                    • #11
                      Neida, prøver å holde meg litt utenfor komfortsonen og da blir det fort skjelvings i fingre + jazzfot - spesiellt hvis det er andre som er der også Bremsespor har jeg heldigvis ikke opplevd...

                      Sorry at vi sklir litt off-topic her Erik...
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • #12
                        Koser meg med litt artig lesing. Jeg har noen litt artige bilder i hode. Heldig vis har jeg ikke merket "skumle" lukter fra de andre jeg har flydd med.

                        Forresten hadde det vært gøy å testet å fly med en puls-måler en gang !!!
                        - Erik -

                        ------------------------------------------
                        Logo 600SX + 6003D
                        Logo 400SE

                        Futaba 18MZ

                        Comment

                        Working...
                        X