Announcement

Collapse
No announcement yet.

STModel-batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STModel-batteri

    Hvordan er disse?

    Siden finnes ikke

    Hva er JST-plugg? Er det standard type plugg på li-poly?
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

  • #2
    ST har levert mye LiIon-batterier tidligere. Ble mye brukt sammen med børstemotorer i GWS-oppsett f.eks. Hvordan LiPo-batteriene deres er aner jeg ikke, men tror det er snakk om 2.generasjons batterier (ikke de hotteste) àla Wanma etc. Neppe noe galt med dem, men ikke beregnet på de helt store strømtrekkene. Behovet ditt avgjør om dem er bra nok, finn hva dem tåler av strøm og se om det holder til ditt bruk. Trenger du ikke mer strøm enn dem kan levere vil dem sannsynligvis være et OK kjøp!

    JST er en standardplugg ja. Også denne var svært vanlig på regulatorer for børstemotorer. Det som er begrensningen med den er hvor mye strøm den tåler. Speccen ligger vel på rundt 5A, max 10.
    Men å bytte plugg er ikke noe problem hvis du kan lodde og vet hva du gjør. Jeg bruker selv 2mm GoldConnectors på små oppsett, tåler 25 Amp som max.
    Skal du ha mange batterier (etter hvert) vil du uansett finne DIN type plugg og bruke den på alt)
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      JST er vel ikke akkurat standard plugg på lipoly som det faktisk spørres om, selvom det er en svært vanlig plugg på oppsett med lavt strømtrekk.
      Av mine 17 Lipolyer, som alle kom med kontakter montert, er det kun 3 som har denne som standard og det er batteriene til Esky Lamaen + mottaker batteriet til TRex 600n.
      Generellt kan man vel si at batterier som kommer med denne neppe er beregnet for å levere mye strøm, som man også ser av dataene du gir for den.

      En del av disse batteriene har også svært tynne kabler som heller ikke tåler høyt strømtrekk selvom de som regel tåler mer enn det batteriet kan levere.
      Å bytte plugg i den tro at man da kan bruke batteriet i noe med mer strømtrekk enn det JST n er laget for kan fort bli dyrt...

      Her syns pluggen...

      Siden finnes ikke
      Last edited by Tintin; 12-09-06, 05:14.

      Comment


      • #4
        Har hatt ett ST Lipo 3S 1100 og det fungerte greit. Tror det var oppgitt til 10-12C og det virket som det var reelt. Dersom du ikke er blandt de som tapper pakkene dine på mindre enn 5 minutter, tror jeg det er et godt kjøp. Bare husk å bytt kontakten! Den tåler garantert ikke 22A som pakken klarer dersom den er 10C....

        Har hatt tre stykk ST LiIon. Styr unna disse! I ett av dem sviktet den ene cella, de to andre har nå bare halv kapasitet..

        Tintin, hvilke kontakter bortsett fra JST har det vært på dine pakker? De jeg har kjøpt har enten hatt JST eller krympestrømpe.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Bullet heter det vel 3 og 4 mm.

          Comment


          • #6
            Takker for oppklarende svar folkens. Tror kanskje jeg blir å kjøpe Hyperion LVX. Vet ikke hvorfor, men fikk av en eller annen grunn inntrykk av at de er av bedre kvalitet. Kanskje noe med prising å gjøre, man får ofte det man betaler for, men på den annen side kan det, for alt jeg vet, være at jeg blir villedet av den høyere prisen =)
            Med vennlig hilsen
            Asbjørn Kristiansen, Ski
            -------------------
            Teori er når man skjønner alt,
            men ingenting fungerer som det skal..

            Praksis er når alt fungerer som det skal,
            men ingen skjønner hvorfor..

            Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
            ingenting fungerer som det skal,
            og ingen skjønner hvorfor..
            ------------------------------
            http://www.f-16.net/

            http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

            Comment

            Working...
            X