Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger tips til gode AAA oppladbare batteri celler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger tips til gode AAA oppladbare batteri celler.

    ja som topic sier så treng eg tips da org battene er ødlagte
    eg har eit dragonfly 4 og treng nye batt men kan eg og bruke den org ladern på dei batteriene? batteri på 650 mah hade vert perfekt. men er det sann at dei gode cellne også skal lades helt ut før du lader dei igjen?

  • #2
    Jeg bruker helst Sanyo sine NiMH om jeg lager RX-pakker.
    Til drift av motorer bruker jeg KAN-celler.
    Leverandører: Mange. Blant andre El-Flight, T&K, MFT m.fl.

    NiCd bør lades helt ut 2-3 ganger og sakte opp i løpet av et år. NiMH skal lades helt ut og sakte opp når dem er helt nye og når dem har vært lagret noen måneder uten å brukes.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      fant dise: 404
      og hos micromonster står det at dei er oppladbare. men det står ikke på nortrading. og det var same varenr. også. kan eg bruke dei? på lader eg har og? noen som har prøvd dise? er dei bere ein org batteri i dragonfly 4?

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo
        Jeg bruker helst Sanyo sine NiMH om jeg lager RX-pakker.
        Til drift av motorer bruker jeg KAN-celler.
        Leverandører: Mange. Blant andre El-Flight, T&K, MFT m.fl.

        NiCd bør lades helt ut 2-3 ganger og sakte opp i løpet av et år. NiMH skal lades helt ut og sakte opp når dem er helt nye og når dem har vært lagret noen måneder uten å brukes.
        har du link til KAN-celler?
        Last edited by walkera 36#; 14-09-06, 10:27.

        Comment


        • #5
          Du behøver en pakke, ikke løse celler....
          A la dette: Siden finnes ikke
          om du har 7 celler.
          Eller dette om du har 8: Siden finnes ikke

          Et alternativ er 2S lipo men da må du ha en lipolader også:

          Siden finnes ikke
          Siden finnes ikke
          Siden finnes ikke

          Om man med å si lad helt ut mener å lade ute nimh pakker til null volt eller deromkring så må jeg si meg sterkt uenig. Dette medfører fort at polaritet på et eller flere av batteriene i pakken reverseres og da skades det, så jeg vil si ikke lad ut mer enn til 0.9 volt per celle, dvs 6,3 eller 7,2 volt for hhv 7 og 8 cellers nimh pakke. Å lade ut batteriene enkeltvis er en annen sak, men jeg tror man gjør mer skade en gavn. Det som knekker de fleste pakker er nok snarere for lav utlading ved at man flyr til heliet mister kraften + litt til...

          Comment


          • #6
            enig med tinntinn kjøp deg en ferdig pakke. de du linket til er vel beregnet til mottaker pakker og liker ikke store strømtrekk og hurtiglading. med det 7 cellers batteriet som tinntinn linket til kan du bruke den laderen du har. men hvis du vil koste på deg en ny lader i tillegg så anbefaler jeg heller det 8 cellers batteriet. det er billigere også vil du få litt mere kraft i heliet. evt lipo og lipo lader.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              ser at Hjem - www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett! har tat inn 1200 mah 2s batteri til dene modelen.
              men som dere sier ein lader hade vert bra. kan jo og at den org ladern som tar kneken på dei? korleis er denne ladern?
              ser du får kjøpt kabel så du kan koble den til vekutake eller norsk kontakter.

              Comment


              • #8
                De laderne som normalt følger med disse pakkene knekker ikke pakken om ikke brukeren lar den stå tilkoblet for lenge...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tintin
                  De laderne som normalt følger med disse pakkene knekker ikke pakken om ikke brukeren lar den stå tilkoblet for lenge...
                  har vert obs på det så eg har tat tiden og ikke ein oveladning. men den ladern eg nevnte da? det vil jo spare seg i lengden å kjøpe ein god lader så du kan lade lipo, ni-mh, ni-cd osv. ein å kjøp dise ladern og bruker ein eviget på lade. i mit tilfele: 2 timer.

                  Comment


                  • #10
                    Joda, en god multi lader som tar alt er alltid bra å ha men de koster jo noen kroner

                    Comment


                    • #11
                      har du noen anen lader å anbefale som er litt biliger da?

                      Comment


                      • #12
                        har og no fune ut at det blir biliger å kjøpe den eg linka til i stad da du kan kjøpe kontakt for 49 kr. og bruk den i norske stik kontakter. ellers må eg ut med 500 kr for å kjøpe san boks som forandre strømen.
                        men er det noen som har efaring med den ladern? kan jo lada mange forsjelige og vist eg skal ha lipo så er jo det lurt å ha ein san lader.

                        Comment

                        Working...
                        X