Announcement

Collapse
No announcement yet.

seriekobling av to lipo pakker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • seriekobling av to lipo pakker

    venter på 2stk slike i posten Siden finnes ikke
    som skal kobles sammen til 4s for å brukes på en pjs 2500motor. det jeg lurer på er hvordan jeg bør gå fram for å gjøre dette tryggest mulig. bør vel først topp lade begge pakkene før jeg kobler sammen. men er det da greit å lad de sitte sammen under lading seinere. eller bør de lades hver for seg.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Burde funke

    Er i dronetjenesten nå og der har vi en Dolphin drone som er børsteløst oppsett på. Her kjører vi to stk. seriekoblede 5s 5500 mah. Disse lades i serie på en Scultze lader (sikkert feil skrevet). Men vi bruker da en ballanserer på hver batteripakke. Dette funker bra
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      har fått pakkene i dag. og har satt den første på lading på 0.5c for å ta det litt pent i starten. tenkte å lade begge og så koble de sammen. er ballanserings plugg på pakkene så jeg kan jo måle selv for å holde øye med de men har ikke ballanserer. er vel noe jeg bør investere i ganske fort Tilbake til spørsmålet er det greit å både bruke/lade dem i serie eller bør jeg lade dem hver for seg da jeg ikke har ballanserer.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Det er jo snakk om to (forhåpentligvis) dønn like og like gamle og like mye/lite brukte pakker. Da kan du i teorien topplade begge hver for seg, så lodder du saken sammen til 4S og tuter og kjører. Det blir likt som om du hadde kjøpt det hele i 4S-konfigurasjon.
        Bortsett fra balansepluggene, som gjør at du må ha to balancere eller balansere hver pakke på annenhver lading hvis du har bare en balancer.

        Selv ville jeg nok satt 4mm GoldConnectors på begge og så satt dem sammen til flyginga og latt dem sitte sammen på de fleste ladingene, men tatt dem fatt hver for seg en gang i blant.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          skjønner. det er to helt like helt nye pakker. og målte cellene hver for seg etter at jeg hadde ladet de opp og de holdt alle 4.17V så da koblet jeg de sammen og testet på pjs motoren. tror den 40 spitt´n skal få bra fart med denne. bruker en apc 13x6.5E motor anbefalningene er 14x6 så det skulle vel bli omtrent den samme belastningen. tror det kan bli litt liten bakke klaring også med 14" den skal forøverig testes på søndag hvis jeg får ordnett med ett propellfeste som sitter kommer med raport da hvordan jeg er fornøyd med min første "store" elektro konvertering
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X