Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poly-Quest PCM Guard 4S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poly-Quest PCM Guard 4S

    har bestilt meg denne. og har ikke hatt ballanserer før. noen som har erfaring med den. om den fungerer greit. er det bare PLUG AND PRAY. eller er det noe man må ta hensyn til. bortsett fra rett plugg selvfølgelig. men da jeg lager 4s pakker av 2 2s for å gjøre det litt rimeligere så måe jeg ordne plugg selv uansett
    link her Siden finnes ikke
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei Tyor.

    Jeg hadde en 3s tilsvarende og den funka helt fint. Bare så sette på bananplugger og sette igang. Plugg for Polyquest følger jo montert.
    Jeg skifta og kjøpte denne da den kan brukes for flere antall celler
    Siden finnes ikke EOS LBA10 Balance Charge Adapter 2-6S 10A&kategoriID=175

    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

    Comment


    • #3
      Originally posted by tyor
      har bestilt meg denne. og har ikke hatt ballanserer før. noen som har erfaring med den. om den fungerer greit. er det bare PLUG AND PRAY. eller er det noe man må ta hensyn til. bortsett fra rett plugg selvfølgelig.
      Det er trolig ikke en ballanserer, men en ladevakt som monitorerer hver enkelt celle og kutter ladingen ved overspenning på noen av cellene. Det er visstnok viktig å ikke koble batteriet fra mens ladingen pågår, men stoppe ladingen først!
      http://www.aircraft-world.com/prod_d...s/pcmguard.htm
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        som du sier er det vel ikke en ballanserer. men den hindrer forhåpentligvis over lading. så må jeg bare ballansere litt selv hvis den gir beskjed

        takker for linken der flarsen for der var det også koblingsskjema til pluggen
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Tror ikke du skal vente til den gir beskjed.... Ta f.eks. en 3S pakke. Når laderen stopper kan celle 1og 2 ha 4,3V og celle 3 ha 4V (12,6V). Guarden vil ikke reagere i dette tilfelle. En uballanse på 0,3V når pakken er fulladet vil gi enorme utslag når pakken blir utladet, d.v.s. cella som hadde lavest spenning vil kunne komme langt under 3V! Den er kun designet for å hindre uhell ved lading og ikke for beskytte batteriet, derav prisen. Hyperion LB10 gjør begge deler.
          Fred Larssen

          Comment


          • #6
            skjønner. men slipper kanskje at hobby rommet brenner ned
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X