Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny lader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny lader?

    tiden er kommet til at jeg innser at min swallow advance lader er blitt for liten. derfor treger jeg en ny lader! sett litt på schulze, men jeg fant denne laderen fra thunder power

    Esprit Tech/Model 1.321.428.3066

    noen som har andre ladere å anbefale?
    erfaringer med å handle fra espritmodel?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    hva med denne da? Siden finnes ikke

    Eg har denne selv og synes den funker greit.Her har du mulig het til å lade tx og rx batteria dine også
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Originally posted by elektrodude
      hva med denne da? Siden finnes ikke

      Eg har denne selv og synes den funker greit.Her har du mulig het til å lade tx og rx batteria dine også
      Hva er max lade-/utlade-effekt på denne?
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        det står i spesifikasjonene til laderen.Det er max 5A både inn og ut.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          den laderen klarer garantert ikke 5A utladning. kanskje den klarer toppen 1,5A på 4S lipo utladning.
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Originally posted by elektrodude
            det står i spesifikasjonene til laderen.Det er max 5A både inn og ut.
            Jeg tenkte på hvor mange watt den takler inn/ut. Står av og til med liten skrift i manualen....
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              hmm.klarer ikke å finne noe om watt i manualen.Men er dette noe man trenger å vite da? laderen gjør jobben sin den både med lipo,nimh og nich pakkene mine uten problemer.Synes den gjør en bra jobb til å være så billig.Har ladere som kostet mer en denne,og gjør en dårligere jobb.Men det er klart att om man legger ut 5-8000.- på en lader så får man bedre saker ja
              Om denne laderen klarer 5A utlading på lipo har eg ikke testet.men har brukt 4A utlading på nimh pakkene mine uten problemer og stoler på att spesifikasjonene stemmer med ytelsen i praksis.
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Den har jo mekanisk vifte til kjøling så da er det ikke umulig at den klarer 5A på utlading...

                Wattene er interessante for dem som lader på max celleantall alderen klarer. Mange ladere gir ikke max oppgitte A når batteriet som skal lades er på max V.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Eneste måten å finne dette ut på er vel å prøve med en stor pakke (kapasitet og antall celler).
                  Her er ihvertfall en som klarer 5A og 10S til en litt annen pris:
                  New Charger: ELPROG - Pulsar 2.07 - RC Groups
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Syntes ikke det var noen upris på den Pulsaren, men jeg vet ikke om jeg trenger en lader til A123 før vi ser om dem faktisk kommer på markedet til vår bruk
                    Men den tar høyde for innkjøring av nye og oppvekking av brukte NiMh. Kan spare brukeren for litt manuelt jobb.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X