Announcement

Collapse
No announcement yet.

HVOR? - Thunder Power TP2200-3SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HVOR? - Thunder Power TP2200-3SX

    Noen som vet hvem som har/skaffer, Extreme varianten, i Norge, eller nærmeste/raskeste nettsted?

    Etter jeg satte inn Medusa 28-32-3400 motor og Jazz ESC i T-Rexen synes jeg mine 6+ mnd. gamle FP Evo 20 batterier ryker en etter en. Dvs. de en etter en tar mindre lading. Lipoalarmen utløses oftere og oftere ved flyging, særlig ved belastning, selv ved nyladede batterier.
    Jeg er/har vært meget nøye med å bruke lipo alarm ved flyging samt balanserer ved lading.
    Kan det skyldes at batteriene nå rett og slett blir slitne og modne for kassering?

    S

  • #2
    All Lithium Polymer batteries have a relatively short life - about 200 cycles if they are handled properly and down to about 40 cycles if they are not - this before deterioration begins to become obvious.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

    Comment


    • #3
      Hei Nils,

      Hvor lang flytid har du og er pakkene varme etter at du har flydd? Hva slags pinjong og blader flyr du med?

      Bruker samme motor og regulator som deg og mine 1 år gamle 15C thunderpower pakker er i god form enda.
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment


      • #4
        Lorents,
        Jeg bruker 12t. I normal, HS 2400, får/fikk jeg, 8 min. I Idle Up med, HS 2800, ca. 6,5 min. Detter er/var med EVO 20 2100 mAh.
        Tempen på batt. etter flyging er helt ok, ca. 48 grader. Bladene er PRO 325 blader.

        PS. Jeg nybegynner og er langt fra 3D flyging. Likevel, climbouts, og "tossing around", har likevel tatt knekken på mine batterier.

        Og igjen noen!
        Noen som vet hvem som har/skaffer, Extreme varianten, i Norge, eller nærmeste/raskeste nettsted?

        Stein

        Comment


        • #5
          Stein var det ja - tok en spansk en og satset på Nils

          12t er passe og flytidene høres riktige ut - burde ikke være helikopteret ditt som knekker pakkene... Hvis du har lipo lader som forteller hvor mye den putter tilbake i pakka er det greit å passe på at du ikke bruker mer enn ca. 80% av oppgitt kapasitet. Lagring over tid i varmt rom enten fulladet eller helt utladet er også noe som lipoer ikke er så glade i.

          Uansett, mosshobby.no hadde ThunderPower for en stund siden men ser ikke ut som om de har det. Du kan jo prøve å ringe Thorbjørn og Kåre?

          Hvis du må til utlandet har jeg hatt veldig gode erfaringer med readyheli.com og purehobby.com.
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment

          Working...
          X