Unconfigured Ad

Collapse

treg på gassen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sekkenes
    • Sep 2005
    • 342

treg på gassen

Har et indoor oppsett med bl.a. hyperion 2205 motor og 10amp reg.
    Når jeg drar gassen fort opp så henger motoren litt etter. Akkurat som om det var programert inn en delay. Men det er det ikke. Oppfører seg likt med forskjellige batteripakker. (300mah og 600 mah).
    Har også sjekket radioen om det var noe programmert delay der men jeg kunne ikke finne noe... (futaba 9cSuperSynth)
    Noen som har forslag om hva dette kan være for noe?? Vil jo at dette skal være responsivt.
    Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca
  • william123
    • May 2005
    • 2330

jeg har merket det samme. har akkurat samme oppsett. det er programmert in soft start på regulatoren fra fabrikken. hvis du prøver å deaktivere soft-star så vil nok motoren reagere mer responsivt.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Minibønna
      *****istrator
      • Oct 2005
      • 390

Er mulig at det kan hjelpe å montere inn en kondesator på utgangsiden på reg.
      Kan være at regulator ikke klarer å levere nok strøm til motoren.
      Tor Henrik Hernes

Comment

• sekkenes
        • Sep 2005
        • 342

har programmert soft-start av og på flere ganger men det hjelper ikke. Rart hvis ikke den regulatoren klarer og levere nok... Hvor får jeg tak i en kondensator? regner med det er flere typer også. hva koster de?

Er det noen som har klart og fikse dette problemet? Kan jo ikke ha det sånn...
        Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Ingen av 2205-motorene skal trekke mer enn 11A max, så hvis det ikke er brukt helt gal propell er ikke regulatoren noen begrensning i så måte!

Høres høyst sannsynlig ut (som allerede nevnt) at du ikke klarer å deaktivere soft-start-funksjonen i regulatoren. Du kan også sette timingen til "Auto" eller "medium", evt "high", men tror ikke dette er problemet ditt.

Hvis det er for mye last til regulatoren skal den ikke gå mange sekundene på full gass uansett.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• pleym
            • Dec 2001
            • 909

1/2 turn inn på tomgangsnåla

Comment

Working...