Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontakter mellom ESC/motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontakter mellom ESC/motor

    Heisann! Er helt fersk i dette gamet.
    Har skaffet meg en Slinger fra Great Planes og skal nå lodde Deans kontakt mellom ESC og Motor.

    Er det mulig å istedet bruke hurtigkoblinger a'la kabelsko? Eller gir dette får dårlig kontakt. Andre muligheter for gode loddefrie forbindelser?

    ehm... Regner med at rød ledning er Pluss og svart er Minus!?
    Great Planes Fling
    Great Planes Slinger
    E-Flite Edge 540
    Tragi 704X
    Multiplex Funjet
    Multiplex Easyglider
    EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
    Valenta ASW 17
    Futaba 10c FASST

  • #2
    Rød er pluss og svart er minus. Skulle motoren gå feil vei er det bare å bytte om. Forutsetter da at vi snakker om de to ledningene mellom ESC og en børstemotor!
    Jeg bruker 3.5mm gullkontakter på alle mine motorer, hankjønn på motor og hunkjønn på regulator. Da er det enkelt å bytte om ved behov.
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Du kan bruke kabelsko, men da kan du også introdusere mer motstand i kontakten enn nødvendig. Det kommer også an på hvor mye strøm kontakten skal overføre. Med Deans får du kontakter som er laget for hobbyen og gir minimum av tap i overføringen. Gullkontakter er enda bedre. Men det beste er å ikke ha kontakter mellom motor og ESC.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        Har som vane å bruke gullkontakter jeg også. De er mye lettere å lodde enn Dean's, gir ypperlig kontakt og er fleksible for reversering (det er ikke Dean's!).
        heltpropell.com
        Trondheim MFK

        Comment

        Working...
        X