med den ifoen som jeg har fått her så burde jo denne gå bra http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=66 eller? det står att den er ment for å erstatte speed 300, som jeg mener følger med den pusher jetten
Unconfigured Ad
Collapse
hvilken motor skal jeg bruke?
Collapse
X
-
vis du som du sier er ute etter fart, uten å gjøre for mye kompromiss på thrust ville jeg utvilsomt gått for en mega. men kan forstå at prisen virker høy.
motoren du linker til er nok beregnet for girboks så vidt jeg kan lese på elefun, eventuelt ducted fan. men jeg har ingen erfaring med disse motorene så det kan være jeg tar feil her.
alternativt tror jeg HiMax har noen motorer med lignende specs som megaen, husker ikke hvilke i farten..
vis du tar en kikk på rcgroups eller rcuniverse er det en del tråder om oppgraderte f27 strykers som du sikkert kan plukke opp en del tips fra. de har vekt på ca 600g og er ofte motorisert til å gå styggfort så du bør kunne bruke samme type oppsett i din modell.
vil tro at for å oppnå bra fart så bør du gå for strømtrekk på ca 25-30A og kv på ~3000 og 3s lipo på ca 2500mah for å få grei flytid, ca 10min vis du ikke flyr bånn gass hele tiden. går du for 4s lipo trenger du ikke nødvendigvis like høyt strømtrekk for å oppnå samme resultat.Alf Surdal
HovsheradComment
-
Originally posted by jop002har sett på en deltavingen pusher jet, teknisk info: Vingespenn: 845mm
Vingeflate: 22,7 dm2
Lengde: 737mm
Flyvekt: 454g-680g
hvilken motor skal jeg bruke i den? har sett på hyperion short motorene som elefun selger men er usikker på det med kv
ps. motoren må være råkraftig slik at flyet går stygg fort!
takker for alle svar!
Skal du ha en heftig motor, har jeg et tips.Sjekk ut denne; http://www.neumotors.com/20061222/Home.html
Jeg har en Neu 1105/3,5Y i en SU 27 Flanker, det går så det griner!!!
Motoren har en kv. på 3000 rpm/volt. Her er det snakk om direkte drift, ikke noe effekttap i gir ol.
En Graupner 4,7/4,7 camspeed gjør 23000rpm statisk med en Flightpower 2500 3cell lipo pakke, vurderer å annskaffe meg en 4 cell 20C pakke, da blir det verre!!
Flyet er scratchbygd etter tegning jeg lasta ned på nett,er bygd av depron med forsterkninger i carbonrør og blank pakketeip. Vingespenn er 60 cm. lengde 80 cm. totalvekt ca.500gr.
Neu her et svært godt utvalg av motorer i alle størrelser og helt OK og handle med, en uke etter jeg bestilte lå motoren i postkassa.
Steve Neu & Co holder til i San Diego California.
Nb. legg merke til motorkalkulatoren, et utmerket verktøy for å velge motor/propreller/batteripakke!!Last edited by spitfire; 27-01-07, 22:15.Comment
-
Originally posted by jop002hvor mye betalte du? kom det toll og avgifter i tillegg?
Var heldig pakken var svært liten, så den gikk rett igjennom tolla, med frakt betalte jeg ca, 750 nok.Betalte selvsagt forskudd med kreditkort. Dette er to år siden nå ,men flanker var i lufta forrige helg!Comment
-
Kan nevne en annen motorserie som har vist seg å være veldig bra "value for money". HET Typhoon 2W og 3W. Priset helt ned i 60 -70 USD og går unna så det griner. Flyr selv en pylon modell med Typhoon 2W-20, 4S Lipo og Kontronik Jazz 80-6-18. Det går SINNSYKT!Hangar:
Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.
"In thrust I believe"Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment