Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grip

    Hallo, er helt nybegynner med fly, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noe... Har nettopp kjøpt et Silverlit x-twin fra komplett.no. Det jeg har lyst til er å feste en gripemekanisme under som kan åpnes og holdes lukket. Den må fjernstyres eller tidsinnstilles. Det er STRENGT begrenset hvor mye vekt flyet kan ta. Flyet veier 20 gram. Har mye åpent land runt meg så jeg har lyst til å trene på blinker. Kan noen hjelpe meg? Regner ikke med at det går an, men det hadde vært tøft.
    Last edited by fjelheim; 05-02-07, 14:11.

  • #2
    Hmm.... du er flink om du lager en 1-2 grams fjernstyrt gripe-mekanisme (det er sannsyligvis maksimalt av hva det flyet kan løfte før det blir helt ukontrollertbart) Og klarer du å lage mekanismen så er du iallefall helt genial om du i tillegg klarer å treffe en blink (av normal størrelse) med ett så lite fly som kun styres med motorkontroll!

    Tror du har nok av øvelse i å ta av fra hånden, fly en runde og lande i hånden din igjen.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      her er noen som har fikset det under 1-2 gram:
      Micro bomb release mechanism - RC Groups
      bomb drop for the rffs101 - RC Groups

      utfordringen blir å finne ut hvordan du kan få den til å utløses med AeroAcen... Men det er mye info på RCgroups...
      Cheers,
      Tore, Alta

      Comment

      Working...
      X