Unconfigured Ad

Collapse

watt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

watt

hei. når man skal prøve og finne en passende børsteløs motor til en ny modell, er det ca. 200 w pr. kg man regner? Sånn ca altså.
    Tenkte og elekrifisere cessna med floats fra arf modellfly.
    Arvid
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Hallo Arvid

Det er en langt tråd om elektroombygging av dette flyet her på forumet som gikk i høst.
    Tror egentlig du velger litt feil fly til denne ombyggingen. Det er et tungt fly fra før....Men et fantastisk fly å fly

Det du spør om har jeg ikke greie på
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

det aner meg at vekta er litt drøy ja. Skal prøve og helpe en kompis igang og han har så lyst på den cessna da vet du. Jeg får prøve og finne noe som er lettere og samtidig litt fin. Det er jo så mye og velge på. Uansett,,,, takk for hjelpa
      arvid

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Får bygge om Hyperion Cessnan til floats f.eks....med glassfiberkropp burde det la seg gjøre ganske greit.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Ville lagt meg på nermere 300w/kilo tror jeg hvis den skal brukes med flotører.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Hyp Cessnaen veier rundt 700 med hjul og har en motor på ca 200 W maks anbefalt og skal kunne fly fint med flottører, (drar godt med hjul) så 300W/kg høres svært rimelig ut for en som ikker er noen flyekspert.

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

Det jeg har prøvd av konvertering er to 40size. En spit og en ouya. begge de lå på ca 2kg i vekt. og med 450gram var det ikke noen overflod. de fløy bedre med en 52 2t. Tror kanskje formelen med w/kg forandrer seg litt jo større flyene blir. Mens ett fly på rundt kiloen flyr ok med 200w så er det ikke sikkert ett på 3kg flyr like fint på 600w.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

ja. jeg skjønner. denne modellen veier jo nesten 4 kg så jeg får finne på noe annet til han. Drar på seg i pris pgså med så kraftig motor og 4 eller 5 sell lippo. Skal kikke mer på den hyp cessna, og kjøpe gsw fløttører kanskje.
                takk for hjelpen
                arvid.

Comment

Working...