Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hastighestregulatorer til T-Rex 450 se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hastighestregulatorer til T-Rex 450 se

    Har en Aligin RCE-BL35G ESC som kuttet i lufta. Det skjedde 2 ganger på forskjellige batterier å det var ikke lite strøm på dem. Så esc skal jeg bytte ut.
    Motoren er en Aligin RCM-BL430L 3550kv max 300W
    Batteriet jeg bruker er FlightPower 2170mAh
    Det jeg lurer på er hvor mange amper ESC må tåle på det oppsette for den originale tålte det ikke.
    Amund Gårdhammer
    www.ringerikemfk.com

  • #2
    Ville ventet litt med å avskrive den ESC'en der. Høres ikke ut som det er ESC-en som er problemet, men glitcher, statisk utladning, eller BEC-problem. Prøv å flytt litt rundt på mottaker, ledninger og ESC, installer ferrit-ring på kabelen fra ESC til servo, og test igjen.
    35A-esc holder i massevis for det oppsettet du har nå, sålenge alt går som det skal i helikopteret.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      hvor får man kjøpt sånne ferrit ringer hen?
      arvid

      Comment


      • #4
        Originally posted by Psyko-lefse
        Ville ventet litt med å avskrive den ESC'en der. Høres ikke ut som det er ESC-en som er problemet, men glitcher, statisk utladning, eller BEC-problem. Prøv å flytt litt rundt på mottaker, ledninger og ESC, installer ferrit-ring på kabelen fra ESC til servo, og test igjen.
        35A-esc holder i massevis for det oppsettet du har nå, sålenge alt går som det skal i helikopteret.
        Tenkte litt på forstyrrelser jeg å men helikopteret er flydd 62 turer problemfritt. Har ekstern bec og ferrit-ring montert.
        Tenkte litt på om spenning overvåkinga i regulatoren var blitt feil. Men når jeg skulle prøve å programmere den bort så satte den alt til 1 pip og den pipingen fra motoren er blitt mye lavere en den var. Derfor så mistenkte jeg at ecs hadde blitt overbelastet.
        Amund Gårdhammer
        www.ringerikemfk.com

        Comment


        • #5
          Om du skal kaste den escen så betaler jeg gjerne porto så den kan kastes i min søppelbøtte

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tintin
            Om du skal kaste den escen så betaler jeg gjerne porto så den kan kastes i min søppelbøtte
            Den blir ikke kastet kommer til å bruke den i et fly. Lurte på om jeg skulle kjøpe en anen esc til T-Rex 450se . Men var ikke siker på om jeg skulle gå opp litt på amper på esc
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • #7
              Thunder Power har en på 40 som også overvåker batteriet celle for celle....men jeg er svært enig med Morten. Jeg tror ikke du løser problemet ved å bytte esc. Det der er et typisk Rex problem og mange opplever det med mange andre escer også. Det finns flere diskusjoner om det her og på RR, RCG og Helifreak.

              Comment


              • #8
                Det som er litt rart er at det først kommer forstyrrelser på fly tur nr 63 og 64.
                På tur 63 fikk jeg slått over til normal å da senker turtallet seg å jeg kunne lande normalt på tur 64 rakk jeg ikke å få over bryteren før helikopteret sto i snøen.
                Så jeg måtte bytte hoved drev og halle reim. Tenkte det kunne lønne seg å bytte den ut før neste fly tur.
                Amund Gårdhammer
                www.ringerikemfk.com

                Comment


                • #9
                  Normalt at smøring blir borte og at ting slites

                  Comment


                  • #10
                    Helikopteret er flydd nesten 6t i vinter å med den flyginga min burde det ikke være utslitt alt nå. Har lest at det kan bli statisk støy fra halen på T-Rex men da burde det komet før etter min mening. Men jeg kan jo ta feil i isåfall måtte det vært feilsaifen som slo inn. Men da tenkte jeg at den kun hadde fusket en gang
                    og ikke fire ganger på rad før den nådde snøen.
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Nå tror jeg du skal beskrive hva som skjedde bedre for dette begynner å høres ut som LVC.

                      Mistet den kraft 4 regelmessige ganger, sånn 1 gang per sekund?

                      Comment


                      • #12
                        Det virket som det var litt mer en et sekund. Har teste den funksjonen på den førte turen jeg hadde med helikopteret å da pulserte den raskere. Jeg flyr på timer på 5,5min å det hadde gått under 4min når jeg fikk feilen. Ladet batteri ene så fikk jeg på 733mAh og 363mAh på de batteri ene som jeg fikk fram feilen på. Normalt så putter laderen inn 1000-1100mAh når jeg lader dem. Det er av den grunnen jeg mistenker esc
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

                        Comment


                        • #13
                          Om du lader ut batteriene på laderen, hvordan er de da i forhold til oppgitt kapasitet?
                          Du bruker lite Ah syns jeg.

                          Bruker du noen form for spenningsovervåkning? (lipoalarm)

                          Har du flydd i kulda i vinter?

                          På 600n min kan LVC slå inn på fulladede batterier om jeg bruker de dårlige pakkene og det er kaldt.

                          Dette høres definitivt ut som dårlige batterier og LVC.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg mistenker ikke batteriene mine har 4 like batterier fra FlightTech å det ryker ikke 2 batterier likt når dem blir blir brukt uavhengig. Så jeg prøver bytte ut esc
                            Så etter Kontronik her i lande men T&K hadde den ikke inne men ventet den inn. Så kom jeg over FlightTech SYNERGY 45AMP ESC med 5V BEC regulatoren oss Technoflight. Siden jeg bruker batterier fra FlightTech og er fornøyd med dem så må jeg prøve en esc fra dem. Skulle en tur på Biltema så jeg ringte til Jørgen oss TechnoFlight å spurte om jeg kunne stikke innom når dette er en rein nett butikk å det var greit. Sitter igjen med et bra inntrykk av TechnoFlight er en nett butikk med mye bra på lager og bra service .
                            Nå gjenstår det bare å montere esc og Programmert den med program kortet å få prøvd den ut
                            http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=770
                            Amund Gårdhammer
                            www.ringerikemfk.com

                            Comment


                            • #15

                              Du gjør som du føler er rett men jeg er nesten villig til å sette penger på at det ikke er noe som helst i veien med den escen
                              Det er forsåvidt helt naturlig om 2 batterier tar kvelden omtrent samtidig for du bruker dem trolig helt likt. Flyr i dem under samme forhold og like lenge....

                              Comment

                              Working...
                              X