Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bec problemer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bec problemer ?

    Hei
    Fikk en finurlig feil i dag da jeg skulle fly min indoor Pondracer.dette er et fly med 2 motor oppset,som alltid "blaffrer" jeg med rorene før jeg tar av,det som da skjedde var at flyet døde i noen sekunder.plutselig våknet den til liv igjen med motorer som kviterte som de skulle samt servoer virket igjen "blaffret" på nytt og det samme skjedde,naturlig nok ble det ingen flytur.jeg flyr med JP E-pro controllere med 3s pakker og 4 servoer samt AXi motorer.Bec kun fra den ene esc .Radio er en DX7 med AR 6000 rx.Kan det bli for mye for bec`en ?.Esc var ganske varm.Noen som har noe tips i saken ?har fløyet mange turer før uten problem.
    Terje

  • #2
    Er nok BEC'n som er overbelastet ja. Kan være en av servoene som nå trekker mer strøm enn før.
    Går denne for varm så "dør" den til den er under varmegrensen igjen.
    Dvs at radio mister strøm i denne nedetiden.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      Takk for svar,kommer til å ta i bruk Bec`en på den andre Esc`en og kutte den første så får vi se hva som skjer.
      Terje

      Comment


      • #4
        Originally posted by tstens
        Takk for svar,kommer til å ta i bruk Bec`en på den andre Esc`en og kutte den første så får vi se hva som skjer.
        Terje
        Hvilke ESC'er er det? På noen kan bruke BEC'en på begge samtidig.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Hei igjen
          Esc`en heter JR E-pro SP-7A-air .Har sjekket manualen ,står intet om Bec der.
          Prøvde å bruke den andre Esc`en til Bec ,men med samme resultat,byttet også mottager i tilfelle feilen ligger der,samme resultat.Jeg bruker noen billige micro servoer jeg kjøpte På Ebay,kan være disse som kødder,men de virker ok og jobber uanstrengt.En mulighet er at jeg for det meste har brukt 2s pakker på modellen og da har man jo en bedre bec funksjon ,har heller ikke "blaffret" så mye med rorene som i dag,kan godt hende feilen har ligget der hele tiden og at jeg oppdaget den ved tilfeldighet i dag.Kan hende det er en såpass begrensning i Esc`en .Har testet litt og med normale rorutslag (som ved flygning) og motorer i gang ,får jeg ikke opp feilen.Dette kommer kun ved max jobbing av alle ror og da etter ca 5 sek(blir jo litt extra støm drenering da).
          Terje

          Comment

          Working...
          X