Unconfigured Ad

Collapse

Kobling av børsteløsmotor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • halsen89
    • Apr 2007
    • 409

Kobling av børsteløsmotor?

Jeg har en børsteløs motor med 3 tilkoblingsledninger, det går 3 ledninger har det noe å si hvilke ledninger som kobles på disse? så lenge motoren går riktig vei.

For har ett Wilga fly som jeg har satt inn børsteløs motor i, har bytta fartsregulator også. Men vis jeg flyr det på full gass så kutter det. Men starter igjen etter en god stund. men flyr jeg på hall gass så går det helt fint!

Hva kan det skylles?
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Det har ikke noe å si hvilke av de tre ledningene til motoren som kobles på hvilke av de tre fra regulatoren så lenge den går riktig vei. Går den feil vei er det bare å bytte om på to av ledningene, men det visste du sikkert.

Når motoren kutter på full gass er det normalt fordi cut-off i regulatoren merker at batterispenningen blir for lav under belastning. Det kan være at du har for stor propeller, for høy cut-off-instilling, eller feil/dårlig batteri.

Comment

• halsen89
      • Apr 2007
      • 409

Originally posted by tahustvedt
      Det har ikke noe å si hvilke av de tre ledningene til motoren som kobles på hvilke av de tre fra regulatoren så lenge den går riktig vei. Går den feil vei er det bare å bytte om på to av ledningene, men det visste du sikkert.

Når motoren kutter på full gass er det normalt fordi cut-off i regulatoren merker at batterispenningen blir for lav under belastning. Det kan være at du har for stor propeller, for høy cut-off-instilling, eller feil/dårlig batteri.
      ok, men er det noe man justerer manuell denne cutt-off en?

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Cut-off spenningen kan både være automatisk og manuell, kommer helt an på hvordan regulatoren din fungerer. Er den manuell står det i manualen hvordan man setter den. Men tror heller du har et oppsett som trekker for mye strøm, eller batterier som ikke klarer å holde spenningen oppe.

Litt mer info om oppsettet ditt hadde gjort seg
        Morten Smøraas

Comment

• Kjellejon
          • Jan 2007
          • 8

Han har sikkert for dårlig batteri. Originalbatteriet blir faktisk temmelig varmt selv med børstemotor.

Comment

Working...